شناسهٔ خبر: 57564540 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جام ۱۶ اردیبهشت به قهرمان می‌رسد

فولاد و شاید مهمترین افتخار تاریخ در ۷ اسفند!

کنفدراسیون فوتبال آسیا تاریخ مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب را تغییر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، در حالی که پیش از این قرار بود ۱۴ بهمن مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار و دیدارهای مراحل بعد نیز با چهار روز فاصله به انجام برسند اما حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییراتی را در برنامه خود اعمال کرده است.

بر این اساس دیدارهای متمرکز منطقه غرب از ۳۰ بهمن و یک اسفند آغاز می‌شود و در این تاریخ‌ها تیم فولاد به مصاف الفیصلی عربستان می‌رود که در لیگ یک سعودی حضور دارد و فولاد شانس خوبی برای شکست این تیم خواهد داشت.

در این مرحله ایران یک نماینده دیگر هم دارد؛ یاران احمد نوراللهی در شباب الاهلی احتمالا یک روز زودتر از تیم فولاد به مصاف الهلال عربستان خواهند رفت. الشباب عربستان مقابل نسف قارشی بازی می‌کند و دربی فوتبال قطر بین الدحیل و الریان برگزار می‌شود.

برنامه جدید اعلامی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا:
یک هشتم نهایی: ۳۰ بهمن و ۱ اسفند
یک چهارم نهایی: ۴ اسفند
نیمه نهایی: ۷ اسفند
فینال غرب: ۹ اردیبهشت
فینال شرق: ۱۶ اردیبهشت

به این ترتیب فولاد در صورت پیروزی مقابل الفیصلی همچنان در جام خواهد ماند و چهار اسفند بازی حساس خود را رودرروی حریف بعدی برگزار می‌کند.

دیدار نیمه نهایی با سه روز فاصله و ۷ اسفند برگزار می‌شود تا تکلیف فینالیست منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا هم مشخص شود.

از شرق، اوراواردز به فینال صعود کرده و در انتظار بازی‌های حساس غرب آسیاست تا حریف خود را بشناسد.

اولین بازی فینال ۹ اردیبهشت به میزبانی تیم غربی برگزار خواهد شد و یک هفته بعد در ورزشگاه معروف سایتاما، اوراواردز از حریف خود میزبانی می‌کند.

فولاد تنها نماینده ایران است که در صورت صعود به فینال لیگ قهرمانان، پنجمین نماینده ایران در دیدار نهایی خواهد بود. پیش از این پرسپولیس (دوبار)، سپاهان و ذوب آهن تا فینال پیش رفتند اما دستشان به جام نرسید.

نکته مهم این دوره لیگ قهرمانان آسیا حذف پرسپولیس و استقلال به دلیل رد مجوز حرفه‌ای، همچنین کناره‌گیری نمایندگان چین و استرالیا و عدم استفاده تیم‌های قطری از بازیکنان ملی‌پوش است که لیگ قهرمانان آسیا را هم تحت تاثیر خود قرار داد.

نظر شما