شناسهٔ خبر: 57564461 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر بورس منطقه‌ای سمنان:

پذیرش ۱۱ واحد صنعتی استان در دست بررسی است

امیرجان گفت: پذیرش ۱۱ واحد صنعتی استان برای حضور در بازار بورس در دست بررسی است.

صاحب‌خبر -

مدیر بورس منطقه‌ای سمنان ابراز داشت: پذیرش واحد‌های صنعتی در بازار بورس بر اعتبار کارخانه می‌افزاید و دارای مزایای مختلف است.

وی ادامه داد: سهولت در تامین مالی، سهولت نقدینگی و نقدشوندگی، معافیت مالیاتی، و افزایش قدرت چانه‌زنی شرکت، از جمله مزایای حضور واحد تولیدی در بورس است.

وی بیان کرد: ضرورت دارد اطلاع‌رسانی برای استقبال واحد تولیدی برای سرمایه‌گذاری در بورس تقویت و از این ظرفیت استفاده شود.

امیرجان با بیان اینکه فعالیت شعبه و تالار بورسی در منطقه ارزش بالاتری دارد، تصریح کرد: ۴۵ کارگزاری در استان سمنان فعال است که از این تعداد ۲۱ نمایندگی، پنج شعبه معاملاتی، ۱۰ تالار اختصاصی و ۹ دفتر پذیرش است.

وی با اشاره به اینکه ۶ واحد صنعتی استان با ارزش بازار ۱۰ هزار میلیارد تومان در بازار بورس پذیرفته شد و سهام این شرکت‌ها داد و ستد می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت چهار واحد تولیدی استان سمنان در بازار بورس و ۲ واحد تولیدی در بازار فرابورس است.

امیرجان کارخانه‌های سیمان شاهرود، شکر شاهرود، شرکت فروسیلیس ایران در سمنان، و شرکت معدنی املاح در گرمسار، در بازار بورس فعالیت دارند.
مدیر بورس منطقه‌ای سمنان یادآور شد: شرکت معدنی املاح گرمسار با نماد شاملا، فروسیلیس ایران با نماد فروس، سیمان شاهرود با نماد سرود و شکر شاهرود با نماد قشکر در بازار بورس فعال است.

مدیر بورس منطقه‌ای سمنان گفت: ۳۹۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ارزش کل معاملات بورس استان از امسال تا پایان آبان است و بر پایه گزارش‌ها معاملات بورسی استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۴۷ درصد مربوط به خرید و ۵۳ درصد مربوط به فروش بود.

نظر شما