شناسهٔ خبر: 57564286 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

احزاب، تشکل ها، شخصیت ها

مولاوردی: کریمی قدوسی رسالت دارد دروغ بگوید/ احتمالا او برای تخریب ماموریت دارد

شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان دولت روحانی در واکنش به اتهامات جواد کریمی قدوسی علیه او و فاحشه خطاب کردن زنان معترض می‌گوید: او یا درد دیده شدن دارد که هر چیزی در فکرش هست را بی هیچ نگرانی بر زبان جاری می‌کند یا اینکه رسالت سنگینی روی دوش خود احساس می‌کند که اگر اتهامات را مطرح نکند، دچار عذاب وجدان می‌شود.

صاحب‌خبر -

جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی، اخیرا گفته «خانم مولاوردی معاون روحانی طرحی داشت و می‌خواست فاحشه‌ها را بیمه کند.» شهیندخت مولاوردی  معاون امور زنان حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران در پاسخ به این اتهامات به رویداد۲۴ می‌گوید کریمی قدوسی از این دست سخنان زیاد مطرح می‌کند و نمی‌دانم دردش چیست و نمی‌دانم چرا تا این اندازه راحت دروغ می‌گوید و شخصا بار‌ها آماج دروغ‌ها و تهمت‌های او بوده‌ام.

مولاوردی می‌گوید: برداشتم این است اشاره او به پرونده‌ای است که الان مختومه شده و ۶ مهر سال ۹۸ دادنامه آن در مجتمع قضایی کارکنان دولت صادر شد و از این اتهام حکم برائت گرفتم. البته نه از اتهامی که این فرد مطرح می‌کند، بلکه نشست تخصصی سلامت زنان و رفتار‌های پرخطر با تاکید بر ایدز را کارگروه آسیب‌های اجتماعی معاونت برگزار کرد و سخنرانان از بعد پزشکی و حقوقی و جامعه شناسی، این مسئله را مورد بررسی قرار دادند و پیشنهادهایی را هم مطرح کردند که هم شخصا در آن نشست حضور نداشتم. بعد از آن، طیف مقابل و منتقد دولت، دیدگاه‌ها و پیشنهادهایی که در نشست مطرح شده بود را به عنوان اتهام علیه من مطرح کردند و پرونده را به جریان انداختند.

او توضیح می‌دهد که بار‌ها به دادگاه رفت و آمد داشتم و در کیفرخواستم اتهام تحت عنوان ترویج فساد و فحشا مطرح شده بود که نهایتا تبرئه شدم. حالا نمی‌دانم این آقا بر چه اساسی این موضوع را به دروغ بار دیگر مطرح می‌کند. این سخنان بسیار بی‌ربط هستند یعنی آقای کریمی قدوسی گفته بخشی از معترضان در خیابان‌ها فاحشه‌ها بودند و نتیجه گرفته چون ما می‌خواستیم آن‌ها را بیمه کنیم و نکرده‌ایم، حالا به خیابان‌ها آمده‌اند؟! کلا متوجه منظورشان نمی‌شوم. البته ایشان اصل موضوع را نفهمیده‌اند؛ در آن نشست بحث تغییر الگوی ابتلای ایدز از تزریق به رابطه جنسی بود که آمار‌ها و گزارش‌ها در آن سال‌ها از آن حکایت می‌کرد. آن نشست با هدف هشداردهی به دست‌درکاران بود و تاکید ما بیشتر بر زنان متاهلی بود که همسرانشان روابط خارج از چارچوب زندگی مشترک داشتند و دارند و از این طریق بیماری ایدز را به همسرانشان منتقل می‌کردند و می‌کنند.

مولاوردی با بیان اینکه در گذشته از کریمی قدوسی بابت دروغ‌ها و ادعا‌های واهی دیگری شکایت کرده‌ایم، گفت: شکایت‌ها را به دلیل موضوعات مهمتر پیگیری نکردیم. اما در حال حاضر او یک ادعایی بی‌اساس کرده و باید در دادگاه با دلیل و مدرک ثابت کند. حتما سر فرصت پیگیر خواهم بود. چند توییت مشابه در این باب هم اخیرا مطرح شده که با هماهنگی با وکیلم آن‌ها را هم در نوبت شکایت گذاشته‌ایم. ظاهرا برخی دنبال یک ربطی نسبت به فعالیت‌های گذشته ما و اعتراضات اخیر می‌گردند.

او می‌گوید: نمی‌شود که این شخص به عنوان نماینده مجلس هر ادعایی را مطرح و هر اتهامی را وارد کند و کسی هم با او کاری نداشته باشد و دوباره به مجلس راه پیدا کند و باز روز از نو و روزی از نو! اینجوری سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. کریمی قدوسی دولت‌های یازدهم و دوازدهم و دولت اصلاحات را بار‌ها آماج اتهامات خود قرار داده و متاسفانه کسی از او پاسخ و سندی نمی‌خواهد. با این اوصاف و در این شرایط فکر می‌کند کارش درست است و می‌تواند و رسالت دارد به دروغگویی‌هایش ادامه دهد. البته این را هم بگویم که چنین شخصیت‌هایی حتی درون جریان خودشان هم از فرط دروغگویی جدی گرفته نمی‌شود.

مولاوردی با بیان اینکه مشخص است که کریمی قدوسی از چه جریانی است و حامیانش چه کسانی هستند، گفت: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان. از طرف چه جریان و افرادی اتهاماتی که ده‌ها است به جریان مقابل یعنی اصلاح‌طلبان وارد می‌شود. در دو دولت روحانی نیز ادامه این جریان‌ها را داشتیم. حتی با وجود واضح بودن ناراستی و دروغ بودن این اتهامات، شاهد سکوت و عدم برخورد بودیم که دست‌کم انتظار این بود که تریبون‌ها از آن‌ها گرفته شود و سکوت علامت رضایت و خوشحالی برخی افراد است که از هفت دولت آزاد هستند و چنین شیوه‌ای را برای تخریب و تخطئه مخالفان و منتقدان خودشان انتخاب کردند. همیشه برای من سوال بوده که یات نظارت بر رفتار نمایندگان با این افراد که نماینده مجلس هستند و جایگاهی در قوه مقننه دارند چه می‌کند.

مولاوردی با بیان اینکه انگیزه این رفتار‌ها و سخنان را باید از خودشان پرسید، گفت: آن چیزی که واضح است، این است که یا درد دیده شدن دارد و هر چیزی که در فکرش هست را بدون هیچ نگرانی و واهمه‌ای از بازخواست شدن، بر زبان جاری می‌کند یا اینکه حس رسالت سنگینی روی دوش خود احساس می‌کند که اگر این اتهامات را مطرح نکند، به نوعی دچار عذاب وجدان می‌شود. برداشت من این است و باید از او سوال شود که چرا چنین روشی را برای انجام رسالت و ماموریت خود انتخاب کرده است، یا اصلا شاید ماموریت‌هایی را بر عهده او گذاشته‌اند. ممکن است مطرح کردن چنین مطالبی برای منحرف کردن افکارعمومی از هدف و منظور اصلی اعتراضات و سوژه‌هایی که در این مدت در اعتراضات عنوان می‌شود، باشد.

معاون امور زنان در دولت یازدهم با اشاره به آمار‌های غیر رسمی کریمی قدوسی از افراد بازداشت شده و استفاده او از کلمه «فاحشه» به منظور تحقیر زنان می‌گوید: برای خود من هم سوال است که چگونه این درصد‌ها را در این مدت کوتاه به‌دست آورده است و این اظهارنظر را براساس کدام تحقیق و پژوهش قابل اعتنا و اعتمادی به دست آورده و اینگونه مطمئن چنین سخنانی را بر زبان جاری می‌کند. رسانه‌ها باید از او منبع و آمار درصد‌ها را بخواهند. از سوی دیگر وارد کردن این اتهام به بسیاری از بازداشتی‌ها در شرایطی که امکان و فرصت دفاع از خود را ندارند، به نوعی این توهین و تحقیر را (فاحشه خواندن معترضین) هم متوجه بازداشتی‌ها و خانواده‌هایشان می‌کنند، جای سوال دارد. آن چیزی که به آن باور و ایمان داریم، اجازه چنین تهمت‌های ناروایی را به ما نمی‌دهد که به راحتی بتوانیم انسان‌ها را در معرض انواع دروغ‌ها و اتهامات قرار دهیم.

نظر شما