شناسهٔ خبر: 57563396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

تشکر خاتمی برای اعدام فردی که در ناآرامی‌های اخیر شرکت داشت

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نباید اقتدار نظام ملعبه‌دست عده‌ای اغتشاشگر قرار بگیرد، گفت: اغتشاشگران از تهدید گرفته تا ناامن کردن فضا برای خانم‌های چادری و عمامه پرانی پیش رفتند و اگر حضور مردم و قاطعیت قوه قضاییه نبود این پیروان رضاخان و داعش دست به هر جنایتی می‌زدند.

صاحب‌خبر -

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نماد جهاد تبیین است، تاکید کرد: وظیفه هر کسی که می‌داند چه خبر است باید به جهاد تبیین عمل کند؛ یعنی بداند آنچه دشمن این روزها در کشور اجرا کرد و ناکام ماند چه بود، زیرا مردم پای ولایت فقیه ایستادند.

با نیامدن مردم به خیابان‌ها اغتشاشات عملاً کارایی ندارد

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: این اجتماعات باطل سحر برنامه‌های دشمنان است و آنها را در توطئه هایشان ناکام کرده است؛ آنها جز سرنگونی برای نظام اسلامی چیزی دیگری در سر نمی‌پروراندند. مطبوعات رژیم صهیونسیتی اعتراف کردند که با نیامدن مردم به خیابان‌ها اغتشاشات عملاً کارایی ندارد.

افرادی که ناآرامی‌های اخیر را رقم زدند پیروان رضاخان بودند

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه نباید اقتدار نظام ملعبه‌دست عده‌ای اغتشاشگر قرار بگیرد، گفت: اغتشاشگران از تهدید گرفته تا ناامن کردن فضا برای خانم‌های چادری و عمامه پرانی پیش رفتند و اگر حضور مردم و قاطعیت قوه قضاییه نبود این پیروان رضاخان و داعش دست به هر جنایتی می‌زدند.

تشکر از قوه قضاییه

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: ما تشکر می‌کنیم از قاطعیت قوه قضاییه که در همین روزها نخستین اغتشاشگر را به حکم قانون پای چوبه‌دار فرستاد تا بدانند قانون در این کشور حکمفرماست.

 خاتمی اظهار کرد: اغتشاشگران می‌خواستند به اقتدار پلیس تعرض کنند و برخی بسیجیان عزیز را شکنجه کردند و به شهادت رساندند؛ همه هدف اینها این‌ها از بین بردن اقتدار نظام بود.

وی خاطرنشان کرد: ساکتین توجه داشته باشند به فضل خدا انقلاب در قله باقی خواهد ماند و ایران، هرگز سوریه و افغانستان نخواهد شد.

دشمن از اغتشاشات چه هدفی دارد؟

وی با طرح سؤالی افزود: دشمن از اغتشاشات چه هدفی دارد؟ هدف او مقابله با اسلام است؛ او با نمادهای اسلامی مانند قرآن، حجاب، عمامه مشکل دارد. قرآن را آتش می‌زند چون کتاب دین است، با چادر مقابله می‌کند، زیرا نماد زن مسلمان است و عمامه پرانی می‌کند زیرا نماد حمایت از دین و نقش اساسی در سرنگونی حکومت اخلاق ستیز و اسلام ستیز پهلوی داشت.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم هم در صحنه و میدان حاضر شدند؛ این مردم ۴۴سال است تلاش کسانی که می‌خواهند سفره دین را در این کشور از بین ببرند ناکام گذاشته‌اند و پرچم انقلاب به‌دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی(عج) خواهد رسید.

به گفته خاتمی دشمن در تکاپوی زیر سؤال بردن اقتدار جمهوری اسلامی است، زیرا نظام مقتدر در تمامی عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی موفق خواهد بود.

دشمنان در پی بردگی زن هستند

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در برخی از شهرها شعار مرگ دیکتاتور را سر می‌دهند. دیکتاتور کسی است که به شخصیت‌ها اجازه نمی‌دهد حتی گفت‌وگوی ساده انجام دهد و امنیت جانی و مالی مردم را به خطر می‌اندازد.

خاتمی با اشاره به شعار زن، زندگی و آزادی، تصریح کرد: اینها در پی بردگی زن هستند، در حالی که اسلام به زن حیات و کرامت داد و شخصیت زن را احیا کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: هدف دیگر دشمنان و اغتشاشگران قصه تجزیه ایران بود؛ غربی‌ها واقعاً دل خوش هستند و اصلا نمی‌فهمند این مملکت هشت سال در برابر دشمنی که مورد حمایت دنیا بود جنگید تا یک وجب خاکش در دست دشمن نماند. ایرانی غیور است و در عرصه‌های سخت مشت محکم بر دهان دشمن می‌زند.

منبع: حوزه

برچسب‌ها:

نظر شما