شناسهٔ خبر: 57562595 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

برای مستاجرانِ محلات کم برخوردار بر اساس آورده، مسکن احداث می شود

ایرنا

قائم مقام وزیر کشور در امور محلات کم برخوردار گفت: طرح احداث مسکن متناسب با آورده مستاجران محلات کم برخوردار کشور در قالب تعاونی اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

علی آقا محمدی، در حاشیه بازدید از محلات کم برخوردار اصفهان در گفت و گو با ایرنا، افزود: ثبت نام مستأجران محلات کمتر برخوردار در طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است با این تفاوت که میزان آورده متقاضی براساس توانایی فرد در نظر گرفته شده است و بر اساس آن ساختمان احداث می‌شود.

رییس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ِمحلات کم برخوردارِ کشور بر ضرورت اشتغالزایی در این مناطق تاکید کرد و گفت: اگر افرادی در این محلات آمادگی کار داشته باشند به واحدهای صنعتی معرفی می‌شوند و آنچه برای ما بسیار اهمیت دارد تقویت سطح معیشت و اقتصاد جوانان ساکن در این محلات است.

آقامحمدی افزود: به افراد دارای مهارت در این محلات گواهی فنی حرفه ای اعطا خواهد شد. همچنین زمینه برای گذراندن دوره‌های آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه همه افراد در این محلات می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند، افزود: طرح پزشک خانواده و درمان رایگان بیماری های خاص نیز در محلات کم برخوردار اجرا می شود.

قائم مقام وزیر کشور از ۸۷۴ هزار بازمانده از تحصیل در سن ۶ تا ۱۷ سال در مناطق محروم کشور خبر داد و افزود: پیش بینی می شود امسال پس از طی فرایند شناسایی و دعوت این افراد، ۵۰۰ هزار نفر به مدارس برگردند.

به گفته وی، هفت طرح مختلف برای ادامه تحصیل این افراد با سبک آموزش آزاد پیش بینی شده است.

آقامحمدی استعدادیابی تخصصی رشته های ورزشی مانند فوتبال، پوشش سبد غذایی و اعزام به کربلا در قالب زیارت اربعین را از دیگر برنامه هایی برشمرد که در محلات کم برخوردار اجرا می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تلاش می کنیم در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ سال این برنامه ها را در محلات کم برخوردار محقق کنیم، افزود: اعتبارات طرح ۲۰۲۰( ۲ هزار و ۲۰) محله کمتر برخوردار کشور به این صورت است که بودجه مورد نیاز هر نهاد درون آن در نظر گرفته شده است.

طرح توانمندسازی و تحول ۲۰۲۰( ۲ هزار و ۲۰) محله کم برخوردارِ کشور با حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت؛ طرحی است که سال گذشته از سوی کمیته امداد حضرت امام (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر با هدف رفع نیازهای ساکنان این محلات در بخش های مختلف در حال اجراست.

تعداد ۸۵ محله کمتر برخوردار ِاستان اصفهان در قالب این طرح در اولویت محرومیت زدایی قرار گرفته اند که ۱۵ محله در شهر کاشان و ۷۰ محله در سایر شهرهای استان است.

برچسب‌ها:

نظر شما