شناسهٔ خبر: 57561462 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نگرانی جدی سایبری اسرائیل

ماتانیاهو انگلمن بازرس کل رژیم صهیونیستی درباره ضعف امنیت سایبری و شکاف‌های امنیتی جدی در ساختار نظامی این رژیم به‌ویژه درحوزه سیستم‌های اطلاعاتی به شدت ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی به نقل از بازرس کل این رژیم تاکید کرد که شکاف های امنیتی گسترده در امنیت سیستم های اطلاعاتی نظامیان رژیم اسرائیل وجود دارد و هیچگونه سیستمی که توان ارائه حفاظت امنیتی کافی برای تشکیلات نظامی این رژیم را داشته باشد، در دست نیست.

این مقام صهیونیست افزود: هیچ سیستم الکترونیکی که قادر به ارائه حفاظت امنیتی کافی برای اطلاعات و پایگاه های اطلاعاتی نظامیان اسرائیلی در داخل ارتش باشد، نداریم و الزامات مندرج در مقررات سیاست امنیت سایبری مربوط به این تشکیلات بر زمین مانده و اجرایی نشده است.

انگلمن تاکید کرد: این بی توجهی به تامین الزامات و مقررات سیاست امنیت سایبری در تشکیلات ارتش ممکن است پایگاه‌های اطلاعاتی ارتش را در معرض خطر آسیب و از دست رفتن اعتبار و محرمانه بودن داده‌های شخصی نظامیان قرار دهد.

ناظر کل رژیم صهیونیستی اذعان کرد: مدیریت کارآمدی بر سیستم‌های اطلاعات و داده‌های نظامی صورت نمی گیرد و بیم آن می رود که سیستم فعلی تشخیص هویت کاربران نتوانند امنیت مورد نظر را تامین کنند.

نگرانی جدی سایبری اسرائیل

وی گفت: در حال حاضر در ارتش اسرائیل، سیاست طبقه‌بندی پایگاه داده برای هر نظامی بر مبنای تایید هویت با اثر انگشت، اثر کف دست و حتی عکس‌های دندان فعال هستند ولی امنیت این سیستم در حد متوسط ارزیابی می شود و باید برای ارتقای آن چاره اندیشی کرد.

مناطق مختلف فلسطین اشغالی بویژه در طول ماههای اخیر شاهد موارد متعدد آتش سوزی، هک سیستم های زیرساختی از جمله سیستم های شهری و حمل و نقل و برق و مخابراتی و تاسیسات نظامی و امنیتی بوده است.

 

نظر شما