شناسهٔ خبر: 57561364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت الاسلام حسینی در گفتگو با تقریب:

امت اسلام نیازمند تقویت معنویت در بطن جامعه است

استاد سطوح عالی حوزه عملیه قم، یبان کرد: همانگونه که ملت ها اهتمام ویژه ای در رسیدگی به مسائل مادی داشته و دارند، باید نسبت به تقویت روح و معنویت خود و خانواده خویش اهتمام و رسیدگی بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند.

صاحب‌خبر - حجت الاسلام سید ابوالقاسم حسینی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به لزوم توجه و اهمیت جوامع اسلامی به دستورات الهی، اظهار داشت: چگونه امت ها نسبت به مسائل مادی اهتمام ویژه دارند و برای سلامتی جسم خود از ماسک و دیگر ابزارات استفاده می کنند و از سویی دیگر مشاهده می گردد برای حفظ سلامت روح و روان خود از آسیب هایی مانند بدحجابی و... و این چنین ویروس هایی که به مسائل معنوی انسان آسیب وارد می کند بی تفاوت هستند.

وی افزود: در شرایط کنونی که جوامع اسلامی درگیر مشکلات از قبیل مسائل اقتصادی و بیماری های فراگیر هستند باید بیش از آن که نگاه و رویکردشان به امکانات مادی باشد به مسائل معنوی توجه نمایند زیرا توجه به مسائل معنوی می تواند در عملکرد ما در موضوعات مادی نتیجه مطلوبی را بدست آورد.

این استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: امراض و ویروس های مادی به طور موقت و گذرا است اما ویروس هایی که به معنویات آسیب می زند می تواند تا ابد در بدنه جامعه اسلامی و حتی بعد از مرگ نیز آسیب رسان باشد، در نتیجه باید به این موضوع اهتمام ورزید که بهداشت روحی و معنوی از بهداشت مادی و ظاهری دارای اهمیت بیشتری می باشد و باید بدانیم لباسی که بر تن جسم می باشد یک جنبه ظاهری دارد و حفاظت از سلامت باطن بدن دارای اهمیت بیشتری است.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: علاج تمام مشکلات تضرع و دعا به درگاه خداوند متعال است، مقام معظم رهبری نسبت به مسئله استغفار و دعا به پیشگاه حضرت حق تاکید داشته اند که متاسفانه تاکیدات مسائل معنوی از سوی رسانه ها که دارای اهمیت بیشتری می باشد به طور ضعیف اشاعه داده شده است.

وی در پایان تاکید کرد: امت اسلامی باید توجه ویژه ای به معنویات داشته باشد و در حفظ مسائل ظاهری اقدامات لازم را انجام دهد و در مسائل اقتصادی نیز نسبت به انجام وظایف خود اهتمام ورزیده و نسبت به عنایت خداوند متعال ایمان راسخ و استواری داشته باشند تا مشکلات بوجود آمده مانند بی حجابی، گرانفروشی ، احتکار و.. از بین برود.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما