شناسهٔ خبر: 57561152 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

منبع عراقی: نظامیان ترکیه در نوار مرزی با کردستان عراق مستقر...

اقتصاد ایران: یک منبع امنیتی عراقی گفت که نظامیان ترکیه در روستاهای واقع در نوار مرزی با منطقه کردستان عراق استقرار یافته‌اند و قصد دارند عملیات نظامی انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی عراقی، شامگاه امروز (پنجشنبه)، خبر داد که نظامیان ترکیه در استان دهوک واقع در نوار مرزی با منطقه کردستان عراق مستقر شده‌اند.

این منبع به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که نیروهای ترکیه در روستاهای واقع در ارتفاعات «متین» و «کورک» و مناطق «باطوفا و العمادیه» در دهوک استقرار یافته‌اند.

وی در عین حال خبر داد که نظامیان ترکیه برای عملیات نظامی علیه عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) آماده می‌شوند و اردوگاه‌های نظامی جدیدی در نوار مرزی ایجاد کرده‌اند.

این منبع تأکید کرد که مناطق هدف نظامیان ترکیه، «الزاب» و متین و روستاهای شهرستانهای «زاخو»، العمادیة و کانی مآسی است.

گروه های مقاومت عراق بارها به ترکیه هشدار داده‌اند که باید از خاک این کشور خارج شود و عملیات مقاومت تا اخراج تمام نظامیان ترکیه، ادامه خواهد داشت. یک کارشناس عراقی هم تصریح کرد تنها نیروهای مقاومت عراق هستند که می‌توانند به تجاوزات ترکیه در خاک عراق پاسخ مناسب دهند.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند؛ اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما