شناسهٔ خبر: 57561084 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

جام جهانی قطر جشن پایان تیکی تاکا است

فابیو کاپلو، مربی کهنه‌کار ایتالیایی، که از او به عنوان یکی از تاکتیسین‌‌ها برتر دنیای فوتبال یاد می‌شود در مصاحبه‌ای با یک رسانه ایتالیایی از مرگ تیکی تاکا خبر داد و گفت جام جهانی قطر مرگ این سبک از فوتبال را به همه دنیا نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از "ورزش سه"، فابیو کاپلو، مربی کهنه‌کار ایتالیایی، که از او به عنوان یکی از تاکتیسین‌‌ها برتر دنیای فوتبال یاد می‌شود در مصاحبه‌ای با یک رسانه ایتالیایی از مرگ تیکی تاکا خبر داد و گفت جام جهانی قطر مرگ این سبک از فوتبال را به همه دنیا نشان داد.


کاپلو در مصاحبه با ایل مساجرو با اشاره به حذف دردناک اسپانیا در جام جهانی قطر به پایان استفاده از شماره 9 کاذب در فوتبال اشاره کرد و گفت:" این تورنمنت جشن پایان تیکی تاکا بود. اسپانیا از این به بعد با شماره 9 کاذب خداحافظی می‌کند. این فرمولی است که در بعضی موارد خاص کار می‌کند ولی نمی‌تواند به عنوان یک سیستم مطرح باشد. حضور یک مهاجم مرکزی برای هر تیم فوتبالی ضروری و از اصول اساسی است".

مالکیت توپ؟
کاپلو در ادامه صحبتهایش گفت:" مالکیت توپ وقتی با سرعت همراه نباشد سازنده نیست و درست برعکس، در روند تاثیرگذاری تیم تاثیر منفی می‌گذارد. فوتبال گواردیولا نسبت به ده سال پیش خیلی فرق کرده. فراموش نکنید که بارسا در زمان او مسی و اینیستایی را در اختیار داشت که در اوج فوتبال‌شان بودند".

نظر شما