شناسهٔ خبر: 57560775 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حاجی‌صادقی:

شهید فخری‌زاده فرهنگ مقاومت و ایستادگی را به شاگردانش نشر داد

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: شهید فخری‌زاده فقط دانش هسته‌ای را به شاگردانش منتقل نکرد بلکه فرهنگ مقاومت و ایستادگی را نشر داد

صاحب‌خبر -

شهید فخری‌زاده فرهنگ مقاومت و ایستادگی را به شاگردانش نشر داد
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم دومین سالگرد شهید فخری‌زاده که عصر امروز در امامزاده صالح (ع) و در جوار مزار وی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیام شهادت این شهید فرمودند «شهادت مزد مجاهدت‌های او بود»؛ یکی از سنت‌های خدا که در قرآن هم ذکر شده این است که عمل صالح هیچ انسانی بدون مزد نمی‌ماند.

وی افزود: هر کس قدمی در راه خدا بردارد، خدا به او مزد می‌دهد اما هر عملی مزد و پاداش خاصی دارد؛ قرآن جهاد را به‌عنوان عملی که تنها برگزیدگان از مومنین به آن راه می‌یابند معرفی می‌کند. شهدا انتخاب‌شدگان خدا هستند. هر کس توفیق نمی‌یابد که وارد وادی شهادت بشود.

نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: جهاد دارای ویژگی‌های خستگی‌ناپذیری، مقابله با دشمن و هم‌چنین در راه خدا بودن است. دشمنان اگر فرزندان و دانشمندان ما مانند فخری‌زاده‌ها و یا سرداران ما مانند سلیمانی‌ها و اگر بسیجیان ما را به شهادت برسانند، این عمل خباثت دشمن است اما خداوند متعال شهادت را مزد جهاد قرار داده است. 

حاجی‌صادقی بیان کرد: یک شهید حیات دنیایی خود را می‌دهد اما حیات و سعادت اخروی را می‌گیرد. شهادت یعنی رفتن به عالم ملکوت و نزد خداوند؛ ادبیات قرآن درباره شهادت، جشن و شادمانی است. رهبری معظم انقلاب هم در پیام تسلیت این شهید، ابتدا شهادتش را تبریک و سپس فقدانش را تسلیت گفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: ما نسبت به شهادت عشق می‌ورزیم و مگر سلیمانی و فخری‌زاده و دیگر شهدا برای رسیدن به این مقام شهادت، سعی و تلاش نکردند؟ 

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: خدا دو عامل را عامل قدرت و اقتدار جامعه دینی معرفی می‌کند، یکی قدرت علم و نیروی عظیمی که علم ایجاد می‌کند و دیگری قدرت ایمان؛ شهید فخری‌زاده نه‌تنها این دو عامل را داشت، بلکه علم و ایمان را به شاگردان خود منتقل می‌کرد.

حاجی‌صادقی عنوان کرد: او فقط دانش هسته‌ای را به شاگردانش منتقل نکرد بلکه فرهنگ مقاومت و ایستادگی را نشر داد. با اینکه می‌توانست بسیاری از امکانات دنیایی را در اختیار بگیرد اما هرگز به دنبال آن نرفت چون می‌دانست نعمتی بالاتر دارد. او دنیا را به استخدام خود درآورد نه‌اینکه به استخدام دنیا در بیاید. 

وی تصریح کرد: دنیای استکبار از قدرت علم او عصبانی بود و او علم را در خدمت حق درآورده و علم را به استکبار نفروخت. 

نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: دشمن امروز بداند که ما شیرینی بندگی خدا را چشیده‌ایم و تازه با انقلاب اسلامی و فرهنگ ائمه اطهار(ع)، جهاد در راه خدا را چشیده‌ایم و مظلومیت را از امامان خود به ارث برده‌ایم و به عشق شهادت زندگی می‌کنیم. دشمن فکر می‌کند که با شهادت، ما از میدان در می‌رویم؟ ولی ما می‌گوییم خدا را به‌خاطر نعمت انقلابی که باب شهادت را روی ما باز کرد، شاکریم. 

حاجی‌صادقی گفت: امروز دشمنان بدانند که امروز با شهادت‌هایی که رخ می‌دهد، استقامت و مقاومت ما در برابر آنان بالا می‌رود و بیشتر به حقانیت این راه پی می‌بریم. این ضعف دشمن است و این ذلت برای استکبار بس که آنچنان از مقاومت انقلاب اسلامی و مردم ما زبون شده‌اند که به حرکت‌های کور، دل خوش کرده‌اند. دشمن بداند که مرگ تدریجی او رسیده و انقلاب تولد جدید اسلام ناب است و این نهضت انواع فتنه‌ها را دیده اما هرگز توقف نداشته است. 

وی بیان کرد: دشمن بداند که آماده‌ایم عالم را آماده نهضت ظهور کنیم و به لطف الهی و به قدرت علم و ایمان این مهم را انجام خواهیم داد؛ و نه فقط نابودی رژیم غاصب صهیونیستی بلکه نابودی تمام جبهه استکبار را جشن می‌گیریم.

نظر شما