شناسهٔ خبر: 57560428 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آغاز رقابت تسلا با خودروسازان چینی

تسلا خودروهای الکتریکی را در تایلند در میان رقابت برندهای ارزان‌تر عرضه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی تسلا دو مدل خودروی الکتریکی  را در تایلند عرضه کرد و اولین اقدام خود را در مرکز خودروهای منطقه‌ای که مدت‌ها در تسلط تولیدکنندگان ژاپنی بود، رقم زد. عرضه دو خودروی الکتریکی با قیمت‌های بین ۴۸ هزار و ۴۴۷ دلار تا ۷۱ هزار و ۲۰۵ دلار در حالی صورت می‌گیرد که تایلند با ارائه کاهش مالیات و یارانه برای پذیرش و تولید خودروهای برقی فشار وارد می‌کند.

این خودروساز آمریکایی قصد دارد فروش خودروهای برقی خود را در دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی از طریق کانال‌های آنلاین آغاز کند و تحویل آن از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد اما با رقابت سختی از سوی برندهای چینی مانند بی‌وای‌دی و گریت وال موتورز مواجه است.

تایلند چهارمین مرکز بزرگ مونتاژ و صادرات خودرو در آسیا برای شرکت‌هایی مانند تویوتا موتور و هوندا موتور است. این کشور سالانه حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون خودرو تولید می‌کند که حدود نیمی از آن صادر می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، خودروهای مبتنی بر سوخت، به ویژه ساخت برندهای ژاپنی، همچنان بر بازار تسلط دارند و جذب خودروهای برقی به تدریج شتاب بیشتری گرفته است. دولت تایلند می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰ درصد خودروهای تولید شده در کشور الکتریکی باشند.

نظر شما