شناسهٔ خبر: 57559410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پژمانفر در افتتاح کتابخانه روستای فارمد مطرح کرد:

انجام کار عام‌المنفعه باعث باز نگه داشتن کتاب زندگی افراد برای همیشه می‌شود

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: همگی به این امر واقف هستیم که پس از مدتی کتاب زندگیمان بسته می‌شود اما تربیت فرزند صالح و انجام کار عام‌المنفعه این کتاب را برای همیشه باز نگه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

مراسم افتتاح کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم حاج حسن سالار در روستای فارمد شهرستان مشهد، امروز ۱۷ آذرماه با حضور حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، خانواده مرحوم حاج حسن سالار و جمعی از اهالی روستا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ضمن قدردانی از تمام دست‌اندرکاران احداث و راه‌اندازی کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم حاج حسن سالار، گفت: امروز به همت خانواده مرحوم حاج حسن سالار در مراسم افتتاحیه تنها کتابخانه روستای فارمد حضور داریم.

وی افزود: در فضایی که مردم کشور در معرض بمباران فکری توسط دشمنان قرار گرفته‌اند، تلاش ما باید بر این باشد که مردم را به سوی راه درست و صحیح هدایت کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طول تاریخ مردم حضوری فعال و همیشگی در کارهای عام‌المنفعه همچون احداث مسجد، کتابخانه، مدرسه و ... داشته اند، اظهار کرد: راه‌اندازی این کتابخانه نیز می‌تواند باب‌الفتحی برای تداوم مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای انجام کارهای عام‌المنفعه و رقم زدن اتفاقات مهم فرهنگی و اجتماعی در روستای فارمد باشد.  

پژمانفر با بیان اینکه امروز اقدامات عام‌المنفعه از تنوع بیشتری برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: این اقدامات باقی‌الصالحات ماندگاری برای همه محسوب می‌شود. علاوه بر آن هر فردی که از این اقدام ما بهره و یا استفاده‌ای برده باشد، بدون شک ما را نیز در اجر آن شریک کرده است.

وی خطاب به خانواده مرحوم حاج حسن سالار، گفت: شما با این اقدام خجسته نام و یاد پدر را برای همیشه در اذهان عموم زنده نگاه داشته‌اید و یقیقا بدانید باقی‌الصالحات مناسب و طولانی به او هدیه کرده‌اید.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از خانواده مرحوم حاج حسن سالار برای احداث کتابخانه تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به تغییر کاربری کتابخانه های عمومی در جامعه امروز، گفت: امروز کتابخانه‌ها از فضای سابق فاصله گرفته‌اند و با چهار ماموریت ویژه در حال ارائه خدمات به عموم مردم هستند.

وی تصریح کرد: این چهار ماموریت شامل ارتقاء سواد جامعه در همه عرصه‌ها اعم از اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، رسانه‌ای و اصلاح سبک زندگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و حل مسائل فرهنگی و اجتماعی به واسطه برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کتاب‌محور است.

محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد نیز با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی خیر ساز مرحوم حاج حسن سالار، بیان کرد: این کتابخانه سومین کتابخانه روستایی و شصتمین کتابخانه عمومی در شهرستان مشهد است. باعث خرسندی است که اعلام کنم در طول مدت کم بالغ بر ۱۲ باب کتابخانه به ناوگان کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد با همراهی خیرین و همت و حمایت‌های بی‌دریغ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی افتتاح شده است.

وی در خصوص کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم حاج حسن سالار، عنوان کرد: این کتابخانه در بنایی به مساحت ۱۴۵ مترمربع و زیربنای ۱۱۵ متر مربع و دارای بخش‌های سالن مطالعه، مخزن کتاب، بخش کودک و... احداث شده است. ساختمان کتابخانه با صرف اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال توسط فرزندان آن مرحوم ساخته و به مدت ۲۰ سال به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار و تجهیز و راه‌اندازی آن با صرف مبلغی بالغ بر ۴ میلیارد ریال توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی انجام شده است.

در ادامه مراسم نیز محسن هادیان‌فر، رئیس شورای اسلامی روستای فارمد شهرستان مشهد نیز ضمن قدردانی از خانواده مرحوم حاج حسن سالار، این اقدام را عملی نیکو و یادگاری زیبا از یکی از اهالی روستا در راستای رشد و تعالی فرهنگ ساکنین روستای فارمد دانست‌

همچنین در پایان این آئین، خانواده مرحوم حاج حسن سالار ضمن قدردانی از برگزاری مراسم ابراز امیدواری کردند که با افتتاح این کتابخانه علاوه بر باقی‌الصالحات برای پدر مرحومشان، بستری مناسب برای رشد و پرورش استعدادهای ادبی و فرهنگی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان روستای فارمد فراهم شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، روستای فارمد با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر در ۲۳ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است. نزدیکترین کتابخانه به این روستا کتابخانه عمومی ۹ دی واقع در خیابان رسالت ۵۷ با فاصله ۱۵ کلیومتری از روستا است.

انتهای پیام

نظر شما