شناسهٔ خبر: 57559319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امسال؛

تصحیح مکانیزه اوراق آزمون‌های نهایی مدارس اجرایی می‌شود

ارومیه - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: مکانیزه کردن آزمون‌های نهایی و تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی مدارس جز اولویت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن زارع عصر پنجشنبه در جمع مدیران مدارس مقطع متوسطه دوم آذربایجان غربی افزود: در امتحانات دی ماه امسال هر استان باید یک حوزه تصحیح الکترونیک اوراق امتحانی را اجرا کند تا در خرداد ماه به سمت الکترونیکی شدن کامل تصحیح اوراق برویم.

وی با بیان اینکه هدف تمام مکانیزه کردن آزمون است، اظهار کرد: برخورد جدی با دانش آموزان خاطی و تقلب کننده در آزمون‌های نهایی در دستور کار است و در این زمینه هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت.

زارع با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و آگاه سازی دانش آموزان در زمینه مجازات تقلب و عواقب تخلف از دستورالعمل‌ها گفت: توجه به این موضوع برای برقراری عدالت آموزشی از ضروریات است و نباید اجازه داد دانش آموز در دام افراد سودجو که وعده‌های غیر ممکن می‌دهند گرفتار شوند.

وی اضافه کرد: برگزاری کنکور در دو نوبت یک فرصت برای آموزش و پرورش و دانش آموزان است و باید از این فرصت استفاده کرد.

زارع با بیان اینکه با برگزاری کنکور در دو نوبت دانش آموزان فرصت جبران بیشتری دارند ادامه داد: تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری به صورت قطعی لحاظ خواهد شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با حضور در جمع ارزیابان حرفه‌ای مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش استان در اجرای طرح رتبه بندی معلمان در ارومیه گفت: این موضوع زمان بر است و باید با دقت توجه و خاصی این اقدام عملیاتی شود.

زارع ادامه داد: پرونده‌های معلمان و رتبه بندی آنان دارای مراحل مختلفی است و بعد از خود اظهاری فرهنگیان نوبت به ارزیابی می‌رسد و در این زمینه از همکاری مراجع آموزشی و بخش‌های مختلف بهره گرفته‌ایم.

در ادامه این نشست نحوه ارزیابی در طرح رتبه بندی و برگزاری آزمون‌های سال تحصیلی جاری مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه حضور رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش کارگاه‌های آموزشی برای ارزیابان و مدیران مدارس و نشستی برای کارشناسان سنجش استان آذربایجان غربی در زمینه برگزاری آزمون‌های دی ماه برگزار شد.

در این نشست که به صورت زنده از شبکه آموزشی شاد برای مدیران مدارس و فرهنگیان استان پخش می‌شد ۳۰۰ نفر به صورت حضوری و ۶ هزار نفر به صورت آنلاین حضور داشتند.

نظر شما