شناسهٔ خبر: 57558926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

50 هزارتن برنج پرمحصول از کشاورزان خریداری می شود

موج نیوز

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خرید 50 هزار تن رقم برنج پرمحصول از سوی دولت خبر داد و گفت: پس از خرید محصول از سوی کشاورزان بهای آن طی دو هفته به کشاورزان پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احسان عباسپور معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران در یازدهمین جلسه ستاد کشت پاییزه استان که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها برگزار شد، اظهار داشت: باید با مصرف بهینه کود عملکرد محصولات کشاورزی را تضمین کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص سطح پایین بیمه محصولات کشاورزی حرفی برای گفتن نداریم و سطوح تحت پوشش بیمه پایین است و با توجه به اینکه بخش عمده ای از سهم بیمه را دولت پرداخت می کند کشاورزان از این فرصت استفاده بهینه داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره روند جذب تسهیلات ماشین آلات و ادوات مکانیزه کشاورزی گفت: متقاضیان برای خرید ۷۴ دستگاه به بانک معرفی شدند و تاکنون تنها ۶ دستگاه جذب شد.

وی افزود: ۵ تن بذر نخود علوفه ای که دارای یارانه است به استان اختصاص داده شد و کشاورزان می توانند از این نهاده یارانه دار استفاده کنند.

عباسپور بیان داشت: در مناطقی که امکان توسعه کشت علوفه وجود دارد برای افزایش بهره وری و بهبود وضعیت خاک و تأمین خوراک مورد نیاز دام‌ها و با توجه به تأمین نهاده های مورد نیاز نسبت به توسعه کشت علوفه در استان اقدام شود.

وی تصریح کرد: دولت بسته های حمایتی و تشویقی برای اجرای کشت قراردادی در نظر گرفته است و کشاورزان می توانند از این حمایت ها استفاده کنند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه از ۵۶ هزار هکتار سطح ابلاغی کشت گندم در استان ۵۱ هزار هکتار کشت و ۸ هزار و ۳۶۳ هکتار سبز شد، ابراز داشت: از ۲۹ هزار هکتار سطح ابلاغی جو در استان ۲۷ هزار هکتار کشت شد.

وی با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۵۶۴ هکتار سطح کشت کلزا در مازندران است و ۳۴ درصد سطح ابلاغی محقق شده است، افزود: ۸ هزار و ۱۰ هکتار کلزا سبز شد.

عباسپور اظهار  داشت: در طرح جهش تولید از ۶۰ هزار هکتار سطح ابلاغی، ۳۹ هزار هکتار قرارداد منعقد و ۴۶ هزار هکتار کشت انجام شد.

وی از خرید ۵۰ هزار تن رقم برنج پرمحصول از سوی دولت خبر داد و افزود: پس از خرید محصول از سوی کشاورزان بهای آن طی دو هفته به کشاورزان پرداخت می شود.

نظر شما