شناسهٔ خبر: 57558681 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

ویدئو ۳۶۰ درجه پیکسل فولد گوگل به‌همراه رندرهای جدید، طراحی این گوشی تاشو را به‌رخ می‌کشند

مجتبی بوالحسنی / howtoisolve

گوشی‌های تاشو اندرویدی به محصولات جذابی در دنیای فناوری تبدیل شده‌اند و گوگل قصد دارد با پیکسل فولد مستقیماً با گلکسی زد فولدهای سامسونگ وارد رقابت شود.

صاحب‌خبر -

یکی از متخصصان طراحی رندر محصولات فناوری به‌ نام استیو طرحی از گوشی تاشو پیکسل گوگل را براساس مشخصات فاش‌شده از این دستگاه به‌اشتراک گذاشته است. گفته می‌شود این دستگاه از نمایشگر تاشو ۷٫۶۹ اینچی و نمایشگر بیرونی ۵٫۷۹ اینچی بهره خواهد برد و ابعاد آن معادل ۱۵۸٫۷ در ۱۳۹٫۷ در ۵٫۷ میلی‌متر خواهد بود. ضخامت دستگاه نیز با درنظر‌گرفتن بیرون‌زدگی دوربین پشتی آن، ۸٫۳ میلی‌متر اعلام شده است.

پیکسل فولد گوگل برای علاقه‌مندان به گوشی‌های تاشو اندرویدی طراحی شده است. این نوع گوشی‌ها با ارائه‌ی نمایشگرهای بزرگ تاشو، فضای بیشتری برای کار با اپلیکیشن‌ها یا اجرای بازی‌ها دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

رندر گوگل پیکسل فولد

اکنون ویدئویی از رندر ۳۶۰ درجه‌ی پیکسل فولد گوگل دردسترس قرار گرفته که طبق مشخصات و قابلیت‌های شایعه‌شده، طراحی شده است. به‌گزارش Howtoisolve، انتظار می‌رود گوشی‌های تاشو آینده طراحی بادوام‌تری داشته باشند. گوگل نیز برای اطمینان از عملکرد قدرتمند این دستگاه، احتمالاً از تراشه‌ی تنسور G2 خود در آن استفاده خواهد کرد.

قدرت تراشه Tensor G2

سیستم-روی-چیپ تنسور G2 گوگل از هشت هسته‌ی مبتنی‌بر معماری‌های ARM استفاده می‌کند. این تراشه به دو هسته‌ با فرکانس ۲٫۳۵ گیگاهرتز و دو هسته با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی بهینه با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G710 مجهز شده است.

رندر گوگل پیکسل فولد

انتظار می‌رود پیکسل فولد در رنگ نقره‌ای و مشکی عرضه شود. این دستگاه به دوربین پشتی سه‌گانه با فلش LED مجهز خواهد شد. خشاب سیم‌کارت این گوشی در لبه‌ی پایینی نمایشگر خارجی آن و درگاه USB C در لبه‌ی پایینی نمایشگر تاشو آن قرار داده خواهد شد. طبق گزارش‌های موجود، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون از این دستگاه تاشو حذف خواهد شد. علاوه‌براین، در لبه‌های پایینی و بالایی این محصول حفره‌هایی برای میکروفون‌ها و بلندگوهای آن در نظر گرفته شده است.

یکی از ویژگی‌های مهم پیکسل فولد برای رقابت با سری گلکسی‌ زد فولد سامسونگ، نمایشگر تاشو داخلی آن است. شایعات نشان می‌دهند نمایشگر داخلی گوشی تاشو گوگل بسیار باکیفیت خواهد بود. همان‌طورکه اشاره شد، صفحه‌نمایش تاشو این محصول ۷٫۶۹ اینچی خواهد بود که دوربین سلفی در بریدگی پانچ‌هول بالای آن قرار خواهد گرفت. علاوه‌براین، گوشی مذکور از نمایشگر بیرونی ۵٫۷۹ اینچی بهره خواهد برد و یک دوربین سلفی دیگر نیز در بریدگی پانچ‌هول بالای آن تعبیه خواهد شد.

پشتیبانی از قلم

احتمال دارد پیکسل فولد گوگل از قلم استایلوس نیز پشتیبانی کند؛ زیرا کاربران اغلب روی نمایشگرهای بزرگ برای یادداشت‌برداری و طراحی و سایر ورودی‌ها از این روش استفاده می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، امکان دارد اهالی مانتین‌ویو درکنار این دستگاه قلمی مخصوص را نیز رونمایی کنند.

رندر گوگل پیکسل فولد

شنیده‌ها حاکی از آن است پیکسل فولد در چند نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی و رم متفاوت عرضه خواهد شد و گفته می‌شود قیمت مدل مجهز به رم ۱۲ گیگابایتی آن ۱,۷۹۹ دلار خواهد بود و به‌طور‌پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ عرضه خواهد شد.

چرا برخی کاربران همچنان به خرید گوشی‌های تاشو تمایلی ندارند؟

برخی کاربران همچنان ترجیح می‌دهند به‌جای گوشی‌های تاشو از گوشی‌های هوشمند استاندارد استفاده کنند؛ زیرا برخی از برنامه‌ها هنوز برای نمایشگرهای تاشو این محصولات بهینه‌سازی نشده‌اند و مشکلاتی در رابط‌ کاربری آن‌ها وجود دارد.

نتیجه‌گیری

اگر قصد دارید گوشی هوشمند تاشو بخرید، توصیه می‌کنیم تا سال ۲۰۲۳ صبر کنید؛ زیرا محصولات جدیدی در این بازار معرفی خواهند شد. اگر به خرید پیکسل فولد گوگل ترغیب شده‌اید، باید حدوداً تا سه‌ماهه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی صبر کنید. این گوشی می‌تواند به رقیب قدرتمندی برای سر گلکسی زد فولد سامسونگ در بازار ایالات‌ متحده تبدیل شود.

نظر شما