شناسهٔ خبر: 57557631 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

بایدن: مذاکرات خسته کننده ای برای تبادل زندانیان با روسیه انجام شد

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بسکتبالیست این کشور که در روسیه زندانی بود، ساعاتی پیش آزاد شده و در مسیر بازگشت به این کشور است.

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بسکتبالیست این کشور که در روسیه زندانی بود، ساعاتی پیش آزاد شده و در مسیر بازگشت به این کشور است.

به نقل از شبکه الجزیره، رئیس جمهور آمریکا به آزاد شدن یک زندانی این کشور از سوی روسیه واکنش نشان داد.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز پنج شنبه و ساعاتی پس از اعلام خبر تبادل زندانیان میان مسکو و واشنگتن اعلام کرد: چندی پیش با بریتنی گرینر صحبت کردم. او سالم است و در مسیر بازگشت به خانه در هواپیما است.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به توافق تبادل زندانیان میان این کشور و روسیه خاطر نشان کرد که برای رسیدن به چنین روزی برای مدت طولانی کار کردیم و مذاکرات خسته کننده ای صورت گرفت. بایدن مدعی شد که تبعه آمریکایی که به جرم قاچاق در روسیه زندانی بود، در یک دادگاه سوری مورد بدرفتاری از سوی مقامات روسیه قرار گرفت.

بایدن در ادامه افزود که بازگرداندن آمریکایی ها یک گزینه نیست و دولت وی بسیاری از شهروندان آمریکایی را که بازداشت یا ربوده شده اند، به کشور بازگردانده است.

رئیس جمهور آمریکا در پایان از نقش امارات در تکمیل فرایند مبادله بسکتبالیست آمریکایی، که در روسیه در خاک این کشور بازداشت شده بود، تشکر کرد.

وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که روند مبادله و استرداد «ویکتور بوت» روس با «بریتنی گرینر» بسکتبالیست آمریکایی در راستای توافق تبادل زندانیان میان روسیه و آمریکا انجام شد. بریتنی گرینر، بسکتبالسیت لیگ حرفه‌ای زنان این کشور به جرم قاچاق مواد مخدر در زندان روسیه به سر می برد که امروز در راستای توافق صورت گرفته میان دو کشور با یک شهروند روس زندانی در آمریکا مبادله شد./مهر

برچسب‌ها:

نظر شما