شناسهٔ خبر: 57557105 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیام رئیس رسانه ملی به مناسبت درگذشت قره باغی؛

صدای نغمه‌خوان انقلاب در تاریخ شنیده می‌شود

جبلی در پیامی نوشت: بی‌شک صدای پرطنین «آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» قره باغی که شاخص‌ترین قطعه ضد‌استکباری است، تا همیشه تاریخ شنیده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در پیامی درگذشت اسفندیار قره باغی، خواننده سرود ماندگار «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است: «انا‌لله و انا الیه راجعون درگذشت استاد اسفندیار قره‌باغی، صدای نغمه‌خوان انقلاب و ندای رسای استکبار‌ستیزی را تسلیت می‌گویم. بی‌شک صدای پرطنین «آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» آن مرحوم که شاخص‌ترین قطعه ضد‌استکباری دوران معاصر است، تا همیشه تاریخ شنیده خواهد شد و گوش‌های فراوانی آن را شنیده و به زبان‌های گوناگون زمزمه خواهند کرد. فقدان آن هنرمند انقلابی را به جامعه هنری و به خصوص اهالی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تسلیت گفته و برای آن مرحوم که در ایام فاطمیه از میان ما رفت، الطاف مخصوص حضرت صدیقه طاهره (س) و فرزندانش و رحمت واسعه الهی مسئلت می‌کنم. پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما» 

مرحوم اسفندیار قره باغی، ۱۷ آذر بر اثر بیماری و در سن ۷۹ سالگی دارفانی را وداع گفت. وی که متولد تبریز بود در همین شهر درگذشت. استاد قره باغی ملقب به صدای انقلاب از اساتید شاخص حوزه موسیقی و سرود بود که بعد از انقلاب، همکاری مستمری با صداوسیما داشت. سرود «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» معروف ترین اثر آن مرحوم بود.

نظر شما