شناسهٔ خبر: 57556639 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در حال به روز رسانی...

پیام های تسلیت در پی درگذشت رستم قاسمی

رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی پس از تحمل یک دوره بیماری صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ متن پیام های تسلیت در پی درگذشت رستم قاسمی در پی می آید:

 

 تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت رستم قاسمی

متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

درگذشت برادر گرامی مان جناب آقای رستم قاسمی(رحمه الله) موجب تأثر شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت آن مرحوم به خانواده محترم و دوستان و هم رزمانش از خدای متعال رحمت واسعه را برای ایشان مسألت دارم. 

سید حسن خمینی

***

پیام تسلیت قالیباف برای درگذشت رستم قاسمی

متن پیام تسلیت قالیباف برای درگذشت رستم قاسمی به شرح زیر است: 

 بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت خدمتگزار صدیق و مدیر توانمند نظام و انقلاب، یادگار دوران دفاع مقدس برادر ارجمندم مهندس رستم قاسمی پس از تحمل درد و رنج ناشی از بیماری موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

 ایشان در طول سال‌های دفاع مقدس به عنوان رزمنده‌ای پرتلاش و سرافراز و پس از آن در عرصه های متعدد از جمله نیروی قدس سپاه، قرارگاه‌های سازندگی نوح نبی(ع) و خاتم الانبیا (ص) و وزارت نفت و راه‌ و شهرسازی خدمات شایان و مجاهدتی بی‌شمار در انجام تعهد صادقانه به کشور و ملت داشتند و تا آخرین لحظه نیز علی‌رغم تشدید بیماری، با روحیه مردمی بر عهد خویش استوار ماندند که بدون شک خدمات و زحمات این مدیر دلسوز در گنجینه افتخارات کشور ماندگار خواهد بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف ایران، کارگزاران نظام‌، دوستان، خانواده گرانقدر و سایر بستگان، برای آن فرمانده سرافراز که در ایام سوگواری شهادت بانوی قدسی عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به همرزمان شهیدش پیوست علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند منان مسئلت می نمایم .

محمدباقر قالیباف

 رئیس مجلس شورای اسلامی

***

سپاه پاسداران در پیامی: تلاش «رستم قاسمی» در کم اثر کردن تحریم، موجب افتخار است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی عروج سردار پاسدار رستم قاسمی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عروج مظلومانه سردار عالیقدر و مجاهد سرافراز سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از فرماندهان جهادی و پیشتاز در صحنه‌های نیاز انقلاب و میهن اسلامی در ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، موجب اندوه و تأثر فراوان آحاد همرزمان وی گردید.

بی‌تردید خدمات و نقش‌آفرینی‌های مجاهدانه، مخلصانه و ارزشمند وی در سنگرها و مسئولیت‌های خطیر به ویژه در هشت سال دفاع مقدس و سپس در عرصه‌های سازندگی و آبادانی کشور در قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و یاری بخشی به جبهه مقاومت و نیز تلاش تحسین برانگیز در کم اثر ساختن توطئه تحریم دشمنان علیه ملت ایران که تأثیرات راهبردی آن موجب افتخار پاسداران انقلاب است، برای همیشه راهنمای مشتاقان عزت، عظمت، پیشرفت و اعتلای ایران و ایرانی خواهد بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ضایعه را به محضر مبارک رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، خانواده مکرم و آحاد همکاران و همرزمان ایشان در نیروهای مسلح و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن فقید سعید رضوان و رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین (ص) و برای عموم مصیبت دیدگان و سوگواران او صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌کند.

***

رئیس جمهور درگذشت رستم قاسمی را تسلیت گفت

متن پیام سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت مدیر توانمند، خدمتگزار متعهد و یار و همکار پرتلاش، مرحوم مهندس رستم قاسمی، موجب تاثر و اندوه فراوان شد.

کارنامه پربار آن جانباز سرافراز و مدیر انقلابی در دوران مسئولیت‌های مهم اجرایی در دولت‌های مختلف و پیش از آن، گواه این است که آن مرحوم زندگی کاری خود را در جایگاه‌های مهم مدیریتی و اجرایی وقف خدمت به میهن اسلامی و پیشرفت و آبادانی کشور نمود که بی‌شک نزد خدا توشه‌ای گرانبها برای ایشان خواهد بود.

اینجانب با ارج نهادن به خدمات صادقانه آن مرحوم، مصیبت وارده را به خانواده مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با همرزمان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

***

ولایتی: کارنامه خدمات خالصانه مرحوم قاسمی به عنوان فردی خدمتگزار، مردمی و ولایتمدار، درخشان است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی درگذشت مهندس رستم قاسمی را تسلیت گفت:

خبر درگذشت مهندس رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

کارنامه خدمات خالصانه ایشان چه در دوره وزارت راه و شهر سازی و چه در مسئولیت‌های متعدد قبلی در وزارت نفت، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و ... کارنامه‌ای درخشان از جناب آقای مهندس رستم قاسمی به عنوان فردی خدمتگزار، مردمی و ولایتمدار است.

اینجانب فقدان این شخصیت پرتلاش و جهادی را به خانواده محترم و همکاران ایشان تسلیت عرض نموده از خداوند متعال برای آن مرحوم طلب غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

علی اکبر ولایتی

****

قاضی‌زاده هاشمی: مرحوم رستم قاسمی از پیشگامان عرصه نبرد حق علیه باطل بود

در پیام سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت رزمنده جانباز سرافراز «مرحوم مهندس رستم قاسمی» که از پیشگامان عرصه نبرد حق علیه باطل و از سرمایه‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

این سردار خستگی‌ناپذیر در جایگاه‌های مدیریتی و اجرایی در عرصه‌های فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)، وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی خدمات شایسته‌ای به مردم و میهن اسلامی در کارنامه پر افتخار خود دارد که همواره یاد و نام ایشان را در تاریخ ایران اسلامی زنده نگه خواهد داشت.

اینجانب درگذشت این یادگار دوران دفاع مقدس را خدمت خانواده محترم آن مرحوم و همرزمان دلاورشان در نیروهای مسلح و همکاران دولت مردمی تسلیت عرض می‌کنم و صبر جمیل و شکیبایی برای بازماندگان و علو درجات و رحمت واسعه الهی و همجواری با شهدای ‌گرانقدر را برای ایشان از درگاه ایزد منان مسألت دارم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما