شناسهٔ خبر: 57553286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طی هفت روز گذشته صورت گرفت:

بستری شدن ۲ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های استان سمنان

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: در یک هفته اخیر تنها دو بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی این استان بستری شدند.

صاحب‌خبر -

دکتر کامران قدس ۱۷ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۲ هزار و ۹۸۷مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته و از ۹ لغایت ۱۷ آذرماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۲هزار و ۲۳۷ نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس اضافه کرد: علاوه بر این با اضافه شدن یک بیمار در هفته اخیر، در این مدت ۵۰ هزار و ۷۵۰ بیمار در شهرستان‌های شش گانه تحت پوشش دانشگاه نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به ۱۱ هزار و ۲۶ نفر رسید.

این پزشک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با وجود محدود بودن موارد ابتلا در ماه‌ها و هفته‌های اخیر یادآوری کرد: با توجه به وجود مواردی از این ویروس در کشور و استان، توصیه می شود که شهروندان همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاران ما را یاری کنند.

انتهای پیام

نظر شما