شناسهٔ خبر: 57553122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون استانداری اصفهان :

اطلس محرومیت زدایی و توسعه استان اصفهان تدوین شد

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: جهادگرانی که در میدان محرومیت زدایی هستند اگر به صورت ناهماهنگ فعالیت کنند به نتایج قابل قبولی نمی رسیم.

صاحب‌خبر -

مصطفی خضری امروز در نشست قرارگاه محرومیت زدایی و توانمندسازی استان اصفهان گفت: با دستور و ابتکار استاندار اصفهان قرارگاه استانی محرومیت زدایی و توانمندسازی با هدف ایجاد هم افزایی و هماهنگی میان همه متولیان و فعالان این حوزه شکل گرفت.

او اقدامات انجام شده پس از انقلاب، در حوزه محرومیت زدایی و مبارزه با فقر را قابل توجه دانست و ادامه داد: هر چند که علی رغم اقدامات انجام شده در آسیب شناسی‌های صورت گرفته، متوجه شدیم عامل اصلی بهبود شرایط و کارآمد کردن اقدامات در حوزه محرومیت زدایی «هم افزایی» است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تصریح کرد: جهادگرانی که در میدان محرومیت زدایی هستند اگر به صورت ناهماهنگ فعالیت کنند؛ به نتایج قابل قبولی نمی‌رسیم.

خضری چند چالش اساسی را در این حوزه مطرح کرد و گفت: در فصل تدوین برنامه پنج ساله هفتم هستیم در این حوزه نیازمند سیاستگذاری‌های مشخص در حوزه‌های بالادستی هستیم تا عوامل با دستور کار مشخص فعالیت کنند.

او نبود منابع پایدار در حوزه محرومیت زدایی را چالش دیگر این حوزه دانست و عنوان کرد: در بودجه سنواتی به جز بودجه‌های دستگاه‌ها شاهد منابع پایداری نیستیم که می‌طلبد در برنامه پنج ساله  در این خصوص تدبیر شود.

خضری با اشاره به فقدان اطلاعات جامع در حوزه محرومیت زدایی و توانمندسازی، اظهار کرد: امسال در پروژه‌های پژوهشی با دستور استاندار اصفهان اطلس جامع محرومیت استان تهیه و تدوین شد تا در اختیار گروه‌های مرتبط قرار بگیرد و بتوانیم به نحو شایسته این مهم را ساماندهی کنیم که تشکیل این اطلس را به سایر استان‌های کشور نیز پیشنهاد می‌دهیم.

نظر شما