شناسهٔ خبر: 57549760 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

بیش‌از ۹۰ درصد اعتقادات شیعه و سنی مشترک است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۹۰ درصد اعتقادات شیعه و سنی مشترک است و دشمن نه چشم دیدن شیعه را دارد و نه اهل سنت را و گاهی از برخی موضع گیری‌ها سوء استفاده غلط می‌کند.

صاحب‌خبر -

 حجت الاسلام والمسلمین منصور باقربیگ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: دشمن گاهی از مفهوم وحدت برداشت غلط و سوء استفاده می‌کند در حالیکه وحدت ریشه در اعتقادات و باور‌های دینی مردم دارد.

وی بیان کرد: مساله وحدت دستور صریح قرآن است و شیعیان باید با باور‌های اعتقادی و مکتب خود در کنار اهل سنت که اعتقادات عمیق دینی دارند وحدت خود را حفظ کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: باید روشنگری در قالب عزاداری‌ها صورت گیرد و در این زمینه تشکیل هیات‌ها فرصتی برای تبیین جامعه و بیان حقیقت‌ها است.

وی بیان کرد: هدف معصومین و پیامبران مبارزه با ظلم و استکبار بود و بر این اساس نباید به دشمنان اجازه تفرقه افکنی داده شود.

حجت الاسلام باقربیگ گفت: امسال در ایام فاطمیه برنامه‌هایی در سطح کشور با قوت و قدرت برگزار می‌شود که یکی از این برنامه‌ها "شکوه مادری" است که در این استان نیز برگزار و هدف آن ایجاد فضای گفتگو و همدلی در بین بانوان و مادران است و بسته محتوایی نیز در این زمینه تهیه شده و در اختیار صاحبان مراسم عزاداری قرار می‌گیرد که در قالب ایجاد گفتگو است، زیرا بانوان نقش مهم هدایتگری را بر عهده دارند.

وی افزود: بیش‌از ۸۰۰ هیات مذهبی، حدود یک‌هزار مسجد اهل تشییع و حدود پنج هزار مسجد اهل تسنن، حدود ۵۰۰ مداح خواهر و برادر و یک‌هزار روحانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین بیش‌از ۴۵۰ حیسنیه، مهدیه و فاطمیه در استان است که اکثر آن‌ها در ایام محرم فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده امسال در ایام فاطمیه هر هیات با همکاری اهل محل حداقل یک مشکل و گرفتاری از مردم آن محله را رفع کنند.

حجت الاسلام باقربیگ گفت: همچنین در این ایام مسوولان هیات‌ها با نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دیدار خواهند داشت و پویش حماسه هیات نیز که شامل ۳۵ زمینه فعالیت مذهبی و اجتماعی هست در سامانه حماسه هیات فعال است.

وی افزود: نشست منطقه‌ای نیز با مسوولان هیات‌های مذهبی شهرستان‌ها در این ایام برگزار خواهد شد.

نظر شما