شناسهٔ خبر: 57548852 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر آستارا:

رفع مشکلات دفن‌گاه زباله نیازمند اعتبارات دولتی است

عضو شورای اسلامی شهر آستارا گفت: رفع مشکلات دفن‌گاه زباله داداش‌آباد آستارا نیازمند اعتبارات ویژه دولتی و ملی است و بدون حمایت دولت مشکلات پسماند این شهرستان لاینحل باقی خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

سروش وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انتقال زباله‌های شهری آستارا به منطقه داداش‌آباد، سیمای بسیار زشت و شرایط بسیار اسفناکی را برای ساحل زیبا و توریستی این شهر ایجاد کرده است؛ شیرابه‌های سمی زباله‌ها علاوه بر آلوده کردن آب‌های زیرزمینی و دریا، باعث تخریب محیط زیست منطقه، نابودی گیاهان، موجودات زنده و آبزیان دریا می‌شود و در ادامه وارد چرخه غذایی شهروندان خواهد شد.

وی افزود: محل دفن زباله نزدیک دریا قرار دارد و حضور تعدادی زیادی از مرغان دریایی و پرندگان مهاجر در این منطقه موجب جابه‌جایی زباله‌ها و آلودگی شدید محیط زیست منطقه و دریای خزر شده است.

عضو شورای اسلامی شهر آستارا تصریح کرد: دفن‌گاه داداش‌آباد به دلیل اینکه در منطقه گردشگری و در معرض وزش بادهای شمالی و جنوبی قرار دارد و بستر خاکی این منطقه نیز قابلیت نفوذ بسیار بالا دارد، برای اجرای پروژه مرکز دفن بهداشتی پسماند (لندفیل) مناسب نیست.

وی تاکید کرد: تفکیک و بازیافت زباله و رفع مشکلات زیست‌محیطی محل دفن زباله در آستارا، نیازمند احداث کارخانه کمپوست، خرید و نصب دستگاه زباله‌سوز و اجرای تصفیه‌خانه شیرابه در این شهرستان است.

وظیفه گفت: اجرای طرح بازیافت زباله در آستارا برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی صرفه اقتصادی ندارد و رفع مشکلات دفن‌گاه زباله داداش‌آباد نیازمند اعتبارات ویژه دولتی و ملی است و شهرداری آستارا به لحاظ بودجه قدرت تأمین منابع مالی این طرح را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مدت زمان زیادی است که زنگ خطر افزایش تولید زباله برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها به صدا درآمده است، بنابراین مسئولان متولی باید برای رفع این بحران هرچه سریع‌تر اقدامات لازم و مؤثری انجام دهند.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۵ هزار نفر جمعیت در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و روزانه به طور میانگین ۷۰ تا ۸۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود که این مقدار در زمان حضور مسافران به ۱۱۰ تن در روز افزایش پیدا می‌کند و پس از جمع‌آوری توسط نیروهای خدمات شهری، در محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش‌آباد دفن می‌شود.

نظر شما