شناسهٔ خبر: 57547777 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عملیات امنیتی عظیم در آلمان ؛کشف یک شبکه گسترده تروریستی

صاحب‌خبر -
عملیات امنیتی عظیم در آلمان ؛کشف یک شبکه گسترده تروریستی
خبرگزاری آریا-آلمانی‌ها صبح روز (چهارشنبه 2022/07/12) با اخبار امنیتی نگران‌کننده‌ای از خواب بیدار شدند که حول محور افشای طرحی توسط مقامات بود که توسط یک گروه راست افراطی تهیه شده و در حال برنامه‌ریزی خشونت‌های خونین و ضربه زدن به نهادها وقانون اساسی کشور بود.
به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛از ساعات اولیه صبح چهارشنبه، مقامات اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) و نیروهای ویژه پلیس در سراسر کشور علیه یک سلول جنبش "رایش سیتیزن ها" اقدام کرده اند.

این عملیات با نام "سوکو" یا "سایه" انجام شد، زیرا حدود 3000 نفر از اعضای شرکت 137 ملک متعلق به 52 مظنون را جستجو کردند، در حالی که روزنامه های آلمانی خبر دستگیری 25 نفر را منتشر کردند.

در ساعت شش صبح، نیروهای ویژه به خانه ای در منطقه مسکونی وانسی برلین یورش بردند. تنها سه دقیقه بعد، افسران پلیس به خانه ای در تورینگن یورش بردند.

در همان زمان، افسران به حدود 30 ملک در ایالت بادن-وورتمبرگ، از جمله یک تعمیرگاه خودرو، حمله کردند و یورش‌ها همچنین بر فروشگاهی در کوه‌های Ore (زاکسونی) انجام شد.

علاوه بر این، حملاتی در ایالت های باواریا، هسن و نیدرزاکسن و همچنین منطقه کیتسبوهل در اتریش و پروجا در ایتالیا انجام شد.

دفتر دادستانی فدرال گفت:
  متهمان متعلق به یک سازمان تروریستی هستند که حداکثر در پایان نوامبر 2021 تأسیس شده که هدف خود را براندازی سیستم دولتی موجود در آلمان و جایگزینی آن با شکل حکومتی خاص خود قرار داده است .

نظر شما