شناسهٔ خبر: 57546870 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واليبال جام باشگاه‌هاي جهان؛ پنجمين تجربه پيکان در عرصه جهاني

صاحب‌خبر -
واليبال جام باشگاه‌هاي جهان؛ پنجمين تجربه پيکان در عرصه جهاني
خبرگزاری آریا-هفدهمین دوره والیبال جام باشگاه‌های جهان 2022 بامداد فردا به میزبانی برزیل آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، در این رقابت‌ها 6 تیم سادا کروزیرو برزیل (قهرمان آمریکای جنوبی و میزبان)، ایتامبه میناس برزیل (نایب قهرمانی آمریکای جنوبی) و وولی رناتا برزیل (تیم سوم آمریکای جنوبی)، ایتاس ترنتینو ایتالیا (نایب قهرمان اروپا)، پیکان تهران (قهرمان آسیا) و سیرسافتی سوسا پروجا ایتالیا (با دعوت و وایلد کارد فدراسیون بین المللی) شرکت کردند و شهر بتیم هفتمین بار میزبان شد.
تیم زاکسای لهستان (قهرمان اروپا) بار دیگر از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد. تیم وولی رناتا نیز نخستین بار در جام باشگاه‌های جهان شرکت می‌کند. مسابقات در سالن 6000 نفری جیناسیو پلی اسپورتیوو براگا در برزیل برگزار می‌شود.
تیم‌ها به دو گروه تقسیم بندی شدند که از هر گروه دو تیم به دور نیمه نهایی صعود می‌کنند.
برنامه روز نخست به این شرح است:
پنجشنبه 17 آذر:
گروه یک:
سادا کروزیرو برزیل - وولی رناتا برزیل
در این گروه تیم سیرسافتی سوسا پروجا ایتالیا نیز حضور دارد.
گروه دو:
ایتامبه میناس برزیل - پیکان ایران (ساعت 00:30 بامداد)
تیم ایتاس ترنتینو ایتالیا استراحت می‌کند.
تیم پیکان ایران جمعه 18 آذر از ساعت 30 دقیقه بامداد به مصاف تیم ترنتینو ایتالیا می‌رود.
در دوره قبل در سال 2021 تیم‌های سادا کروزیرو برزیل، کوچینی لوبه چویتانووا ایتالیا و ایتاس ترنتینو ایتالیا اول تا سوم شدند.
در والیبال جام باشگاه‌های جهان که از سال 1989 سابقه برگزاری دارد، تیم ترنتینو دیاتک ایتالیا با 5 قهرمانی و 3 سومی رکورددار است و تیم‌های سادا کروزیرو برزیل با 4 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی و یک سومی در رده دوم و گونزاگا میلانو ایتالیا با دو قهرمانی و یک سومی در رده سوم قرار دارند. تیم‌های کوچینی لوبه چویتانووا ایتالیا با یک قهرمانی و 3 نایب قهرمانی و زنیت قازان روسیه با یک قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و سومی در رده‌های چهارم و پنجم جای گرفتند. تیم‌های پورتو راوه نا و پارمای ایتالیا و بلوگوری بلگورود صربستان نیز هر کدام یک بار قهرمان شده اند.
برای ایران، تیم پیکان تهران در سال 2009 چهارم، در سال 2010 سوم، 2011 پنجم و 2015 چهارم شد. تیم کاله مازندران نیز در سال 2013 در رده هفتم قرار گرفت و متین ورامین در سال 2014 پنجم شد. تیم بانک سرمایه نیز در سال 2017 در رده هفتم قرار گرفت و تیم خاتم اردکان در سال 2018 هفتم شد. در سال 2019 تیم شهرداری ورامین به علت محرومیت شرکت نکرد و در سال 2021 تیم فولاد سیرجان ایران در رده ششم (آخر) قرار گرفت.

نظر شما