شناسهٔ خبر: 57545309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه رازی:

مطالبه‌گری اصلی‌ترین مشخصه جنبش دانشجویی است

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه مطالبه‌گری اصلی‌ترین مشخصه جنبش دانشجویی است، گفت: باید مراقب بود این مطالبه‌گری در مسیر درست و اصولی و به دور از تخریب صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

 دکتر محمدنبی احمدی در نشست صمیمانه و پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه رازی با هیأت رئیسه دانشگاه، با تبریک روز دانشجو، اظهار داشت: مطالبه‌گری اصلی‌ترین مشخصه جنبش دانشجویی است و در بستر مطالبه‌گری است که شور و نشاط دانشجویی در فضای دانشگاه حاکم می‌شود، اما باید مراقب بود که این مطالبه‌گری در مسیر درست و اصولی و به دور از تخریب صورت گیرد.

وی با اشاره به حوادث و ناآرامی‌های اخیر و توطئه شبکه‌های معاند و برخی کانال‌های مجازی در به انحراف کشاندن جوانان و دانشجویان و خدشه‌دار کردن جریان مطالبه‌گری دانشجویی، گفت: دشمن با فتنه‌انگیزی به دنبال انحراف جریان دانشجویی از رسالت خطیر علم آموزی و پژوهش است.

احمدی گفت‌وگو، نقد و مناظره را در دانشگاه مورد تأکید قرار داد و گفت: ما باید برای حل مسائل و مشکلات گفت‌وگو کنیم و این گفت‌وگوها باید دوطرفه باشد تا ضمن تبیین مسائل و پرهیز از هرگونه سوءبرداشت، نتایج مطلوب و مؤثر حاصل شود.

وی تأکید کرد: همه تلاش ما در راستای تعالی مجموعه دانشگاه و فراهم کردن محیط مناسب برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان عزیز است.

  رئیس دانشگاه رازی در ادامه در پاسخ به برخی دغدغه‌های دانشجویان از قبیل کیفیت پایین غذا، موضوع تردد سرویس‌های ایاب و ذهاب و... گفت: کیفیت پایین غذا به هیچ عنوان قابل قبول نیست. برای سهولت در رفت و آمد دانشجویان خوابگاه شهید اشرفی اصفهانی نیز سرویس ایاب و ذهاب اختصاص می‌یابد.

احمدی همچنین با اشاره به هفته پژوهش و فناوری و دستاوردهای دانشگاه در این زمینه، افزود: به لطف خداوند متعال و تلاش اعضای هیئت علمی و پژوهشگران، جایگاه دانشگاه رازی در نظام رتبه‌بندی ملی ISC یازده پله صعود کرده است، در کنار این توفیقات و دستاوردهای ارزشمند، حتماً باید نقاط ضعف را شناسایی و برای رفع آنها تلاش جدی داشته باشیم.

در این نشست دانشجویان ضمن بیان دغدغه‌ها و نقطه‌نظرات خود، پرسش هایی را مطرح کردند که هیأت رئیسه دانشگاه به سؤالات آنها پاسخ دادند.

انتهای پیام

نظر شما