شناسهٔ خبر: 57544789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امضای سه تفاهم نامه با هدف اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی

معاونت صنایع دستی فارس با هدف ایجاد هزار شغل دائم با بسیج، کمیته امداد و بهزیستی تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: در راستای حمایت از تولید، اشتغال زایی و افزایش درآمد، این اداره کل سه تفاهم نامه با اداره کل بهزیستی فارس، اداره کل کمیته امداد فارس و بسیج سازندگی فارس امضا شد.

موید محسن نژاد با بیان این که این چهار ارگان در کنار یکدیگر می‌توانند با برندسازی صنایع دستی، علاونه بر اشتغال و درآمدزایی، سبب معرفی هنر‌های فارس به جهان شود گفت: بر اساس این تفاهم نامه ها، معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس علاوه بر آموزش، با ایجاد غرفه در اماکنی همچون شاهچراغ، تخت جمشید و ارگ کریم خانی، به اشتغال و درآمد مددجویان و نیازمندان کمک می‌کند.

او گفت: هم اکنون ۳۳ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول کارند که با اجرای مفاد این تفاهم نامه ها، هزار شغل دائم در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری استان فارس ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: قرار است اولین دستاورد‌های این تفاهم نامه ها، ۲۲ بهمن در قالب نمایشگاهی در یکی از اماکن گردشگری شیراز به نمایش گذاشته شود.

محسن نژاد با بیان این که ۴۸ شهر و ۳ روستای صنایع دستی جهان در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است گفت: شیراز و آباده از جمله یازده شهر جهانی ایران هستند و فیروزآباد نیز به عنوان شهر ملی به ثبت رسیده است.

او گفت: از ۱۱۰ رشته صنایع دستی کشور، ۸۰ رشته در استان فارس فعال است که پانزده رشته شاخص از جمله مقرنس، آیینه کاری، کاشی هفت رنگ، منبت کاری، خاتم کاری، قلم زنی، گلیم فیروزآباد، گلیم قشقایی و قالی قشقایی صنایع دستی ویژه فارس است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان این که ۲۳ کالای شیراز مهر اصالت یونسکو دارد گفت: کالایی که این مهر را داشته باشد از لحاظ مختلف از جمله رنگ، مواد اولیه، محیط زیست و اندازه مورد تایید است و طرفداران زیادی خواهد داشت.

نظر شما