شناسهٔ خبر: 57544735 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

گروه‌های فلسطینی: ملت فلسطین تلاش‌ها برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی و قدس را ناکام می‌گذارند

گروه‌های فلسطینی اعلام کردند که ملت فلسطین اقدام رئیس جمهور سابق آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را ناکام گذاشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: ملت فلسطین اقدام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را از طریق حمایت از مسجدالاقصی و مقابله با شهرک نشینان ناکام گذاشتند. ملت فلسطین به انقلاب خود برای ناکام گذاشتن طرح‌های اشغالگران ادامه می‌دهند و قدس و مسجدالاقصی با هویت اسلامی خود باقی خواهند ماند. ملت فلسطین تمام تلاش‌ها برای تغییر واقعیت در مسجدالاقصی و قدس را ناکام خواهند گذاشت.

ترامپ ششم دسامبر ۲۰۱۷ شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام و سفارت آمریکا را اواسط مه ۲۰۱۸ از تل آویو به قدس منتقل کرد.

القانوع از جامعه بین‌المللی خواست بر اشغالگران برای توقف جنایت‌هایشان علیه مسجدالاقصی فشار بیاورند چراکه در صورت تقسیم زمانی و مکانی این مسجد، این اقدام شعله جنگ را در منطقه روشن خواهد کرد.

داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به آناتولی گفت: ما اقدام ترامپ را باطل خواندیم چراکه این شهر پایتخت فلسطینی‌ها و مرکز جهان عربی و اسلامی و بخشی از عقیده مسلمانان است. تمام تلاش‌ها برای تغییر تاریخ شهر قدس و لطمه زدن به ارزش و جایگاه آن هرگز موفق نخواهد شد.

وی گفت: اقدام ترامپ شعله جنگ گسترده اشغالگران علیه قدس را روشن کرد اما ملت فلسطین با قدرت و اراده با آن مقابله کردند. عدم توافق کشورها با موضع آمریکا درباره انتقال سفارت‌هایشان به قدس شکست بزرگی برای دولت آمریکا است. موضع آمریکا از حمایت بین‌المللی برخوردار نیست.

شهاب تأکید کرد: مقاومت و عملیات شهادت طلبانه راه مقابله با تمام توطئه‌ها علیه قدس و مسجد الاقصی است.ما همدستی و سیاست یک بام و دو هوای جامعه بین‌المللی را محکوم می‌کنیم. جامعه بین‌المللی بر جنایت‌های اسرائیل سرپوش می‌گذارد و اقدامات تروریستی را که در حق ملت فلسطین انجام می‌شود نادیده می‌گیرد.

طلال ابوظریفه، از رهبران جبهه دموکرات آزادی فلسطین نیز به آناتولی گفت: اقدام ترامپ نقض تمام قطعنامه‌های بین‌المللی بود. این اقدام حمایت سیاسی و قانونی از اسرائیل برای ارتکاب جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین، قدس و تلاش‌ها برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی بود.

وی از کشورهای اروپایی خواست همچنان به ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی کمک کنند.

از سوی دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین سه شنبه در نشستی اعلام کردند که هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی با حمله به عمق اراضی اشغالی پاسخ داده خواهد شد.

این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: عملیات اخیر قدس علیه صهیونیست‌ها پاسخ واضح و آشکاری به تجاوزات رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان در مسجدالاقصی بود. شهر قدس یک خط قرمز است و ما به دشمن اجازه لطمه زدن به آن یا یهودی سازی و تقسیم زمانی و مکانی آن را نمی‌دهیم.

این گروه‌ها از ملت فلسطین خواستند سرزمین فلسطین اشغالی را با تمام امکاناتشان زیر پای متجاوزان و غاصبان به آتش بکشند.

در بیانیه این گروه‌ها آمده است: ما از اینکه برخی نظام‌های عربی از مسئولان رژیم اشغالگر به رغم تمام جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین در کشورهایشان استقبال می‌کنند تعجب می‌کنیم. ما با هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفیم. اسرائیل از روند عادی سازی برای ادامه جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین استفاده می‌کند.

نظر شما