شناسهٔ خبر: 57544632 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد استاندار از تعطیلی داروخانه هلال احمر کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از تعطیلی داروخانه هلال احمر کرمانشاه و همچنین خروج برخی تجهیزات هلال احمر از استان به شدت انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در آیین تجلیل از داوطلبین و خیرین هلال احمر کرمانشاه که امروز (۱۶ آذر) برگزار شد، با تبریک روز قانون اساسی (۱۲ آذر) و روز دانشجو (۱۶ آذر)، از دانشجویان به عنوان قشری یاد کرد که در تمام طول تاریخ در مقابله با اسکتبار، آمریکا و ظلم پیشگام بوده اند و اکنون باید مراقبت کنند که رسالت آن‌ها و تفکر ضداسکتباری که دارند از مسیر اصلی منحرف نشود.

امیری مقدم با قدردانی از اقدامات خیرخواهانه داوطلبان هلال احمر، افزود: همانطور که در آیات و احادث ما روایت شده، آثار و برکات این اقدامات ابتدا به زندگی خود داوطلبان سرازیر خواهد شد که در شرایط سخت به کمک مردم آمده و آن‌ها را نجات می‌دهند.

استاندار کرمانشاه داوطلبان و اعضای جمعیت جوانان اهلال احمر را سرمایه عظیم این نهاد مردمی دانست و خاطرنشان کرد: خداوند به هر کسی این صلاحیت را نمی‌دهد که مانند اعضای هلال احمر خدمتگزار مردم باشند.

امیری مقدم از حضور همه جانبه هلال احمر در همه رویداد‌های مهم استان خصوصا در ایام اربعین که خدمات قابل توجهی به زوار ارائه دادند، قدردانی کرد.

وی سپس به بیان چند نکته مهم درباره هلال احمر کرمانشاه پرداخت که مهمترین آن تعطیلی داروخانه هلال احمر بود و گفت: تعطیلی این داروخانه پذیرفتنی نیست و در استان کرمانشاه باید حداقل یک داروخانه هلال احمر در مرکز استان فعال باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اتکای مردم به داروخانه هلال احمر بواسطه ارتباطات بین‌المللی که دارد و می‌تواند در تامین نیاز‌های دارویی مردم بسیار اثرگذار باشد، از رئیس جمعیت هلال احمر کشور خواست پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

امیری مقدم از خروج تعدادی از تجهیزات هلال احمر کرمانشاه به استان‌های دیگر از جمله ست‌های بیمارستانی، برخی از خودرو‌ها و... شدیدا انتقاد کرد و افزود: هر آنچه که از کرمانشاه خارج شده باید اصل و یا معادلش به استان بازگردد.

وی یادآور شد: اگر خروج این تجهیزات در زمان مدیریت من انجام می‌شد، حتما به کسانی که زمینه ساز خروج این تجهیزات بودند اعلام می‌کردم که استان را ترک کنند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: گاهی شاهد آن هستیم که ساختمان‌های هلال احمر در اختیار جا‌های دیگر قرار گرفته و از آن متنفع می‌شوند که این موضوع در برخی موارد منشاء ضرر برای هلال احمر می‌شود که باید این موضوع نیز تعیین تکلیف شود.

امیری مقدم اشاره‌ای هم به بانک امانات هلال احمر داشت که تجهیزات خوبی را می‌توان از طریق آن در اختیار مردم نیازمند قرار داد و عنوان کرد: در زمینه این بانک امانات اطلاع رسانی کافی صورت نگرفته و لازم است مردم بیشتر از آن استفاده کنند.

وی از آمار بالای مراجعات به هلال احمر کرمانشاه برای کمک هزینه درمانی نیازمندان یاد کرد که می‌طلبد مسئولین هلال احمر در این زمینه نگاه ویژه‌ای به کرمانشاه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه خواستار راه‌اندازی مجدد اردوگاه از دست رفته جوانان هلال احمر کرمانشاه شد.

امیری مقدم با بیان اینکه کشور ایران و به تبع آن استان کرمانشاه حادثه خیز بوده و در معرض بلایای طبیعی متعددی قرار دارد، اظهار کرد: آمادگی هلال احمر برای مقابله با بحران‌های احتمالی بسیار ضروری است و باید بتوانیم برای هرگونه حادثه‌ای پاسخگو باشیم .

نظر شما