شناسهٔ خبر: 57544386 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوتین: ممکن است عملیات روسیه در اوکراین طولانی شود

رئیس جمهور روسیه ضمن هشدار درباره خطر بروز جنگ هسته‌ای در سخنانی گفت که ارتش او ممکن است برای مدت طولانی در اوکراین بجنگد.

صاحب‌خبر -

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که ارتش او ممکن است برای مدت طولانی در اوکراین بجنگد، اما او نیازی به بسیج سربازان اضافی در این مرحله نمی‌بیند.

به گزارش رویترز، پوتین گفت: در مورد مدت زمان عملیات نظامی ویژه، البته، این می‌تواند یک روند طولانی باشد.

اما او گفت که دور دوم بسیج در این مرحله، پس از فراخوان ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، "هیچ معنایی" ندارد.

پوتین گفت که از این تعداد، ۱۵۰ هزار نفر اکنون در اوکراین مستقر هستند و ۷۷,۰۰۰ نفر در یگان‌های رزمی بودند و بقیه وظایف دفاعی را انجام می‌دادند.

او افزود: «این چیزی است که ما با آن سر و کار داریم. تنها یک پاسخ از طرف ما می‌تواند وجود داشته باشد - مبارزه مداوم برای منافع ملی ما. ما دقیقاً این کار را انجام خواهیم داد.»

او ادامه داد: بله، ما این کار را با طرق مختلف انجام خواهیم داد، البته اول از همه روی راه‌های مسالمت آمیز تمرکز می‌کنیم، اما اگر چیز دیگری باقی نماند، با تمام امکاناتی که در اختیار داریم از خود دفاع خواهیم کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش هشدار داد که خطر جنگ هسته‌ای در حال افزایش است.

پوتین تاکید کرد که مسکو برخلاف آمریکا در کشور‌های دیگر سلاح هسته‌ای مستقر نکرده است. او با اعلام اینکه کشورش "پیشرفته‌ترین سلاح ها" را در اختیار دارد، افزود: به استفاده از سلاح هسته‌ای اقدام نخواهیم کرد و تنها در واکنش به حمله هسته‌ای از آن استفاده خواهیم کرد.

نظر شما