شناسهٔ خبر: 57542402 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شروع کسب و کار قالب تزریق پلاستیک از سرمایه‌گذاری تا سود

قالب تزریق پلاستیک یک کسب و کار صنعتی پر سود در دنیا است که ظرفیت های تولید بسیاری در ایران دارد. این صنعت علاوه بر سود دارای مزایای دیگری چون عدم تولید زباله، انبارداری ساده، روند تولید یکسال در طول زمان و تولید چند قطعه به طور هم زمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از قالب سازی فن آور پلاستیک، کارآفرینان یک جامعه همواره به دنبال راه‌اندازی یک ایده و کسب‌وکار هستند. آمار در کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد که این کارآفرینان بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در ایده‌های تجاری جدید مربوط به صنعت تولید، دارند. در ایران نیز تعداد زیادی صنایع و حوزه‌های تولیدی وجود دارد که بسته به تقاضا و پتانسیل محصولات تولیدی در آن‌ها، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان می‌توانند به‌عنوان تولیدکننده فعالیت کنند. کسب‌ و کار قالب‌سازی پلاستیک به روش قالب تزریق پلاستیک نیز یکی از پر تقاضاترین صنایع است که تأثیر زیادی در صنعت یک کشور و محصولات آن دارد.

کسب‌وکار قالب تزریق پلاستیک چیست؟

در صنایع مختلف تولیدی، قطعات و الزامات مختلف آن جزء مواد اولیه آن تولیدی به‌حساب می‌آیند. این صنایع به این قطعات به‌صورت یکسان در تعداد انبوه نیاز دارند. این قطعه‌ها را تولیدکننده یا می‌تواند خود تولید کند و یا می‌تواند به‌ صورت آماده خریداری کند. فرقی نمی‌کند چه کسی قطعه را تولید کند برای تولید قطعه به یک قالب ثابت نیاز است تا قطعه را بارها و بارها با همان و شکل و اندازه تکثیر و تکرار کند. این نوع فرآیند تولید به‌عنوان کسب‌وکار قالب سازی پلاستیک به روش قالب تزریق پلاستیک نامیده می‌شود. این فرآیند حتی به شما امکان می‌دهد همان قطعه را حتی در مقادیر میلیون‌ها نیز بسازید یا تکثیر کنید، این کاملاً به ابزار یا ماشین‌هایی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. کسب‌وکار قالب تزریق پلاستیک یک فرآیند ساده و یکسان را در طول زمان دنبال می‌کند. با این‌ حال، به برنامه‌ریزی و مدیریت کارآمد نیز نیاز دارد.

مزایای راه‌اندازی یک تجارت قالب تزریق پلاستیک

 کارآفرینان و سرمایه‌گذاران یک ایده تجاری را انتخاب می‌کنند که این کار برایشان ابتدا قانع‌کننده و سپس دارای مزایای زیاد باشد. کسب‌ و کار قالب تزریق پلاستیک به دلیل ویژگی تولید انبوه، به‌وضوح این تصور را از سودهای کلان برای یک فرد ایجاد می‌کند. با این‌ حال، راه‌اندازی این سرمایه‌گذاری مزایای مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

  • وقتی در مورد تولید صحبت می‌کنیم، همیشه ترسی در مورد زباله‌هایی که از طریق فرآیند تولید ایجاد می‌شود وجود دارد. نگرانی اصلی روش مؤثر برای مقابله با ضایعات است، اما در مورد قالب تزریق پلاستیک، مقدار زباله تولید شده علیرغم اینکه بسیار کم است، قابلیت استفاده مجدد دارد و این یک مزیت بزرگ برای صاحبان مشاغل است.
  • روند تولید در طول زمان یکسان باقی می‌ماند، چیز جدیدی وجود ندارد که باید اضافه شود یا از آن مراقبت شود. در اکثر مشاغل تولیدی، رسیدن به فرآیند پیچیده یا مراحل مربوط به آن برای کارگران دشوار می‌شود، با این‌ حال، برای کسب‌ و کار قالب تزریق پلاستیک شما به هیچ فرآیند پیچیده ای نیاز ندارید، در واقع، همان فرآیند بارها و بارها تکرار می‌شود.
  • در تجارت قالب تزریق پلاستیک، اگر می‌خواهید سه نوع قالب یا قطعات مختلف را از یک قطعه سوم بسازید، نیازی نیست که انواع مختلف فرآیندها را دنبال کنید، می‌توانید هر سه قالب مختلف را تنها در یک فرآیند داشته باشید. در انواع دیگر فرآیندهای تولید، برای به دست آوردن نتیجه نهایی، مراحل مختلف و فرآیندهای متفاوتی نیاز است، اما در این تجارت برعکس است.
  • با گذشت زمان این امکان برای تولیدکننده فراهم می‌شود که هزینه تولید خود را برای تمام قطعاتی که قصد ساخت آن‌ها را دارد، ارزیابی کرده و کاهش دهد. از آنجایی که این قطعات به‌صورت عمده یا در مقیاس بزرگتر تولید می‌شوند، فرصت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید راه‌هایی برای کاهش هزینه تولید و در نتیجه افزایش سود ایجاد کرد.

مراحل قالب تزریق پلاستیک در قالب‌سازی فن‌آور پلاستیک

قالب تزریق پلاستیک

در شرکت قالب سازی فن‌آور پلاستیک نکته ای که همواره به آن توجه می‌شود حفظ کیفیت عالی و کاهش هزینه‌های تولید است. از این رو، معرفی روش تولید قالب تزریق پلاستیک  در این شرکت را ضروری دانسته‌ایم:

  •  قبل از هر کاری باید ابتدا قطعه طراحی و سپس ساخت قالب بر اساس آن به جنس فولادی و آلومینیومی ساخته شود. دستگاه تزریق پلاستیک فراهم شود و سپس وارد مرحله تولید شود.
  • مرحله اول مشخص کردن گرانول‌های مواد اولیه مورد نظر است. هنگامی که مواد اولیه را داریم، آن‌ها از طریق یک بشکه گرم شده به قیف وارد می‌کنیم. البته این فرایند با استفاده از نوارهای گرمکن و بشکه‌های پیچ، که برای این فرآیند ضروری هستند، تقویت می‌شود.
  •   مرحله بعدی تزریق پلاستیک به دستگاه با کمک نازل به داخل حفره قالب است. تشکیل حفره ضروری است زیرا از سرد شدن و سخت شدن پلاستیک مطابق با پیکربندی حفره اطمینان حاصل می‌کند. خروج قطعه از قالب مرحله آخر است.
  • گروه فن‌آور پلاستیک مفتخر است واحد تزریق پلاستیک خود را با تجهیزات جانبی کامل اعم از ماشین تزریق PLC، گازگیری برای مواد مهندسی، میکسر رنگ با مواد و چیلر برودتی برای تولید قطعات حساس صنعتی بنا بر درخواست و نیاز برخی از  تولیدکنندگان و مشتریان گرامی خود احداث نموده است.
  • این واحد جهت تولید مصنوعات پلاستیک که قالب آن‌ها در این مجموعه طراحی و ساخته شده احداث گردیده، تا گروه فن‌آور پلاستیک پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان و مشتریان گرامی خود باشد.

انبارداری برای قالب تزریق پلاستیک

قالب سازی پلاستیک

چنین تجارت عظیمی مستلزم آن است که ذخایر یا اقدامات لازم مربوط به انبارداری را انجام داده باشید. تمام قطعاتی که قالب‌گیری می‌شوند یا تزریق می‌شوند به فضا یا برخی از امکانات ذخیره‌سازی نیاز دارند که بتوان آن‌ها را بدون از دست دادن کیفیت یا برخی رویدادهای نامشخص عمده نگهداری کرد. با این‌ حال، فضای انبار مورد نیاز بسته به ماهیت کسب‌وکار متفاوت است، یا به عبارت ساده، به اندازه قطعات قالب‌گیری که تولید می‌شود، بستگی دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما