شناسهٔ خبر: 57541793 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

ارتباط با مساجد برای دانشجویان لازم و ضروری است

حجت‌الاسلام رودبارانی بر ارتباط بیش از پیش دانشجویان و دانشگاهیان با مساجد تاکید کرد و گفت: نسل جوان باید مسجد را پایگاه فعالیت های فکری، دینی و فرهنگی خود قرار دهند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی رودبارانی، ضمن گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: امروز دانشجویان و دانشگاهیان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید با گسترش ارتباط خود با مساجدف اقامه نماز و تبیین فرهنگ دینی در مسیر آگاهی و معنویت گام بردارند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی به نقش جامعه‌ساز دانشجویان اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی امروز حاصل تلاش ‌ها، علم‌ اندوزی ‌ها و حرکت رو به جلویی است که دانشجویان انقلابی رقم زدند، چه آن زمان که سنگر دانشگاه را برای دفاع از میهن ترک کرده و به جبهه رفتند و چه امروز که با فتح قله ‌های علم و دانش در رشته ‌های مختلف برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند.  

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در دیدار با دانشجویان نسبت به جایگاه، تاثیر فعالیت‌ها و وظایف این قشر فرهیخته، سخنانی را بیان فرموده‌اند که ما نیز باید در آن مسیر گام برداریم.

 

این مقام مسئول با اشاره به بیانات مقام رهبری که فرمودند: «جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ و همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و به شدت عدالتخواه بوده است»؛ این سخن را می‌توان به عنوان توصیفی از دانشجوی ایرانی و شناسنامه دانشجوی ایرانی دانست. 

 

حجت الاسلام رودبارانی ارتباط با مسجد برای دانشجو چه در مسجد دانشگاه و چه در مسجد محله، لازم و ضروری دانست و بیان کرد: انس با مسجد روح انسان را جلا می بخشیده و زنگارهای روح را می زداید.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با تاکید بر اینکه انس با مسجد برنامه زندگی انسان را میزان کرده و تنظیم بخش برنامه انسان است، گفت: این مهم به سبک زندگی دانشجو نظم معنوی می بخشد و به او در غلبه بر مشکلات و  رشد و ارتقای علمی قدرت و توانی مضاعف خواهد داد.  

 

وی رفت و آمد دانشجویان به مسجد را سبب ایجاد شور و نشاط در محله و این پایگاه دینی و انجام کارهای علمی، فرهنگی و آموزشی در مساجد دانست و گفت: دانشجویان می توانند با حضور در مساجد علاوه بر ارتقای سطح دینی خود به برگزاری کلاس و جلسات علمی برای جوانان و نوجوانان بپردازند و مساجد را پایگاهی برای آموزش، پژوهش و دین باوری تبدیل کنند.

 

این مقام مسئول به کارکردهای مساجد نیز اشاره کرد و گفت: با حضور دانشجویان مسلمان انقلابی اتفاقات مبارکی در مساجد رخ داده و اگر امروز هم مساجد حرفی برای گفتن دارند به برکت حضور جوانان مسلمان انقلابی و دانشجو است، حضوری که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

 

حجت الاسلام رودبارانی به نقش دانشگاه ها در توسعه و ترویج فرهنگ نماز و مهدویت و حضور دانشجویان در مساجد اشاره کرد و گفت: عملیاتی ساختن فرهنگ قرآن، نماز و مهدویت در دانشگاه ها ضروری است چرا که این امر مهم بهترین راه برای آشنایی بیشتر قشر دانشجویان با این فرهنگ نورانی است. 

 

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها وظیفه سنگینی در قبال آینده کشور دارند ، بیان کرد: تقویت گفتمان های فرهنگی در زمینه قرآن، نماز و مهدویت می تواند از جمله بهترین کارها در دانشگاه برای تقویت روحیه دانشجویان برای سوق دادن به سمت نماز باشد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در خصوص نقش موثر و جایگاه مسجد در دانشگاه ها، افزود: در مجموعه ‌ای به نام دانشگاه که جامعه فرهیختگان است و بسیاری از اندیشمندان و دانشجویان در آن جا حاضر هستند، مسجد به عنوان محلی قرار گرفته است تا فعالیت‌های فرهنگی، معنوی، اجتماعی و سیاسی در آن جا صورت بگیرد و دانشجویان در آن جا جمع شوند و به تبادل رأی و نظر خود بپردازند.  

 

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه گفت: از گذشته تا به امروز، مسجد ‌ها بهترین پایگاه ‌ها در دانشگاه ‌ها محسوب می شوند و عموماً هم در بخش مرکزی آن قرار می‌گیرند و اغلب دانشجویان و اساتید در آن جا حاضر می‌شوند. 

پایان پیام/177

نظر شما