شناسهٔ خبر: 57535988 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

شرکت ۱۸۰۰ نفر از فرهنگیان در طرح های اقدام پژوهشی

معاون پژوهش و برنامه ریزی و منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸۰۰ نفر از فرهنگیان در طرح اقدام پژوهشی شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، ایمان سبحان نژاد امروز ( ۱۶ آذر ماه) در بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج، گفت: کسب علوم مختلف و دست یافتن به قله‌های علمی تنها در سایه تحقیق و پژوهش محقق می‌شود .

 

معاون پژوهش و برنامه ریزی و منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در مسیر تحصیل علم، اگر راه علمی بر مبنای پژوهش و تحقیق انتخاب شود شاهد شکوفایی استعدادها و توانمندی دانش آموزان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از معلمین عزیز انتظار می رود برای پژوهش محور بار آوردن دانش آموزان بیش از گذشته تلاش کنند.

 

سبحان نژاد، برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن‌آوری را بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و اظهار داشت: برپایی این نمایشگاه نقطه عطفی برای نمایش توان و ظرفیت پژوهشگران در آموزش وپرورش، دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی و فرصت مغتنمی است تا جوانان نخبه و مستعد و صاحبان ایده، دستاوردهای پژوهشی خود را به جامعه مخاطب عرضه کنند و همچنین فرصتی طلایی برای همه سرمایه‌گذاران و بخش صنعت کشور است.

 

وی گفت: خوشبختانه فرهنگیان و دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در یک سال گذشته در بخش پژوهش فعالیت های قابل توجهی داشته اند که منجر به کسب رتبه های خوبی در سطح ملی شده اند.

 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از تالیف 205 کتاب توسط فرهنگیان استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: 1650 مقاله  علمی وپژوهشی در همایش ها و کنفرانس ها توسط فرهنگیان و 175 مقاله توسط دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان در یک سال گذشته ارائه شده کهبیشتر کاربردی بوده است.

 

وی افزود:  835 نفر از دانش آموزان استان نیز در جشنواره های پژوهش محور از قبیل جشنواره های جابربن حیان، خوارزمی و پرسش مهر نیز شرکت داشته اند.

 

سبحان نژاد در پایان هفته پژوهش را فرصتی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با مقوله مهم پژوهش و تحقیق دانست و گفت: امر پژوهش و حل مساله باید از سال های نخست تحصیل آغاز شود تا شاهد تقویت نگرش، دانش و مهارت پژوهشی در بین دانش آموزان باشیم.

پایان پیام/82

نظر شما