شناسهٔ خبر: 57526055 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساخت مسکن ملی از اولویت‌های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت:ساخت مسکن ملی در مناطق آزاد از اولویت‌های دبیرخانه است و سازمان مناطق آزاد کشور باید زمین مورد نیاز را برای مسکن ملی اختصاص دهند.

صاحب‌خبر -

حجت عبدالملکی در سفر به کیش از زمین چمن هیبریدی مجموعه ورزشی المپیک، شرکت تولیدی محصولات چوبی، شرکت همانند ساز بافت کیش، ترمینال جدید فرودگاه، بندرگاه مسافربری، و منطقه سفین بازدید کرد.

او با بیان اینکه تکمیل گردشگری حرفه‌ای از برنامه‌های اصلی توسعه در کیش است، گفت: مانعی برای برگزاری اردو‌های تیم ملی فوتبال در کیش وجود ندارد و تیم‌های ملی فوتبال و حتی دو و میدانی می‌توانند در کیش اردو برگزار کنند.

عبدالملکی زیرساخت‌های گردشگری از جمله پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش را خوب ارزیابی کرد و گفت: روند تکمیل این زیرساخت سریع است و تا چند ماه آینده با تکمیل آن ظرفیت پذیرش مسافر در کیش دو برابر می‌شود.

او درباره احداث مسکن ملی نیز گفت: برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید در جزیره کیش برنامه‌ریزی شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد گفت: در قانون مناطق آزاد نیز این معافیت مالیاتی دیده شده است، اما در بخش قانون مالیات بر ارزش افزوده اشکالاتی وجود دارد و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم به این موضوع واقف است و تلاش می‌کنیم با مذاکره با دولت و وزیر اقتصاد معافیت مالیاتی را به مناطق آزاد باز گردانیم.

عبدالملکی در خصوص واردات خودرو نیز گفت: واردات خودرو وابسته به مدیریت ارزی است و واردات خودرو جزو برنامه‌های جدی دولت است.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته محدودیت برای واردات خودرو با هدف کاهش نرخ ارز اعمال شد، گفت: بر اساس قوانین مناطق آزاد باید در این مناطق واردات خودرو آزاد باشد.

نظر شما