شناسهٔ خبر: 57526047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دژکام:

طرح امین تقویت شود

امام جمعه شیراز با بیان اینکه طرح امین از برنامه‌های خوبی است که باید تقویت شود، گفت: همکاری و هم افزایی طلاب طرح امین با سایر پرسنل شاغل در مدرسه مهمترین شاخصه موفقیت این طرح است.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش فارس ضمن تاکید براینکه استمرار یک اقدام نیازمند قرار گرفتن آن در چارچوب قانونی است، گفت: درخصوص سند تحول بنیادین و سند مکمل و راهبردی استانی آن به این نتیجه رسیده ایم که مدل استانی مورد نیاز است لذا باید مستمرا از اجرای سند تحول ارزیابی صورت گیرد.

امام جمعه شیراز گفت: باید در اجرای همه برنامه‌ها باید در چارچوب سند حرکت کنیم حتی طرح امین نیز باید در چارچوب سند باشد، بنابراین طلابی که در مدارس حضور پیدا می‌کنند باید سند تحول را کامل بشناسند و به آن عمل کنند.

او گفت: سند تحول بنیادین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است لذا باید تمام تلاش ما در چارچوب سند تحول باشد لذا در هر جلسه‌ای باید گزارشی از اجرای سند ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ورود نیرو‌های انسانی جدید به آموزش و پرورش گفت: باید این نیرو‌ها با همدیگر هماهنگ بوده و رابطه نزدیک داشته باشند تا تضادی در مدرسه به وجود نیاید. انس گرفتن نیرو‌های تازه وارد به آموزش و پرورش با طلاب مبلغ طرح امین برای تحقق یک خروجی مناسب، ضروریست.

آیت الله دژکام گفت: یادگیری در محیط کار یکی از عوامل موفقیت روحانیون در مدارس خواهد بود طلبه با سایر معلمان رفیق باشد تا تضادی در فعالیت‌های تربیتی به وجود نیاید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: سازمان دهی، یادگیری، آموزش و مهارت افزایی و دوره‌های حبل المتین مواردی است که باید نیرو‌های جدید مورد توجه قرار دهند.

او گفت: همفکری امری مهمی است که باید به آن پرداخته شود خود معلمان باید برنامه‌ها را به پیش ببرند و در مکانیسم اجرایی باید از تجارب پیشکسوتان استفاده کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه همکاری و هم افزایی طلاب طرح امین با سایر پرسنل مدرسه مهم‌ترین شاخصه موفقیت طرح امین است، گفت: فضای مجازی جای فضای حقیقی را نمی‌گیرد اگر به خوبی کار کنیم قطعا در فضای مجازی پیروز می‌شویم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس نیز با اشاره به دغدغه‌های مادر طلبه شهید مویدی، در خصوص تعلیم و تربیت و قراردادن این موارد در دستورکار شورای معاونین، سخنان وزیر آموزش و پرورش در اجلاس اخیر مشهد مقدس در خصوص فارس و پیشرو دانستن این استان در تحقق اهداف سند تحول را موجب دلگرمی ارزیابی و اضافه کرد: برخی انتظار دارند مشکلات آموزش و پرورش یک شبه حل شود حال آنکه رفع بسیاری از مشکلات نیازمند زمان است.

محمدخلیل عسکری با بیان اینکه به دنبال رفع خلاء‌های موجود و رفع مشکلات هستیم، از تلاش برای انجام ماموریت محوله از سوی استاندار فارس در خصوص دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: برای بهینه سازی برنامه‌ها، موانع باید بر طرف و گره‌ها باید باز شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز با ارائه، گزارشی از دیدار دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش و آیت الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه، گفت: بررسی وضعیت طرح امین در شرایط فعلی در مدارس مورد بحث و بررسی در مشهد قرار گرفت.

علیرضا شادباش گفت: در آن برنامه چالش‌های طرح امین در دستور کار بود و طرح حبل المتین، طرح سفیران آسمانی، طرح معراج و ... در کار گروه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

شادباش گفت: استان فارس در طرح امین از جمله استان‌های برتر کشور است توجه به مهد کودک‌ها نیز موضوعی بود که در کارگروه‌ها در مشهد مطرح بود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس، نیز با ارائه گزارشی از سفر مشهد، گفت: از جمله بحث‌های مطروحه در مشهد گنجاندن آموزه‌های دینی در علوم انسانی بود که استفاده از اساتید حوزه‌های علمیه در این خصوص پیشنهاد شد.

حجت الاسلام محمودی گفت: ارائه آموزش‌های مرتبط به طلاب طرح امین در دستور کار است البته پاسخگویی به شبهات معلمان می‌تواند در دستور قرار گیرد.

محمودی گفت: ارزیابی از فعالیت‌های انجام شده امری ضروری است تا ضعف‌ها شناسایی و به قوت تبدیل شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه فارس نیز از پوشش بیش از ۶۰۰ مدرسه ابتدایی این استان در طرح امین خبر داد و افزود: ۲۳۵۰ نفر طلبه در طرح امین فعالیت دارند که بیش از ۱۸۰۰ نفر خواهران هستند.

حجت الاسلام مویدی گفت: تا کنون بیش از ۷۵۰ نفر دوره‌های لازمه را در طرح امین گذرانده اند.

نظر شما