شناسهٔ خبر: 57525989 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظام آموزشی دانشگاه پیام نور بازنگری می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور از بازنگری در نظام آموزشی این دانشگاه با هدف تطبیق خدمات آموزشی بر اساس نیاز‌های روز جامعه خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور گفت: در برخی رشته‌ها نسبت غیرمتعارفی بین عضو هیأت علمی و تعداد دانشجویان وجود دارد و در علوم پایه این نسبت رعایت نشده است و در همین راستا آئین نامه فعالیت‌های علمی بازنگری خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور مهم‌ترین رسالت دانشگاه پیام نور را دیپلماسی علمی و جذب دانشجوی خارجی عنوان کرد و با اشاره به تصویب جذب دانشجوی خارجی در تهران، قم و فارس، گفت: جذب دانشجوی خارجی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه پیام نور است و در حال حاضر پیگیر اخذ این مجوز برای استان خراسان رضوی هستیم.

تقی زاده، دانشگاه پیام نور را دانشگاه دولتی مردمی و مورد اقبال آن‌ها دانست و اظهار داشت: باعث افتخار است که در کنکور سال جاری ۱۶۰ هزار نفر دانشگاه پیام نور را برای تحصیل برگزیده‌اند.

وی با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی گفت: در سال‌های اخیر تمام زیر نظام‌های آموزش عالی با کاهش جمعیت دانشجویی مواجه شدند و این مسئله برای دانشگاه‌هایی مانند پیام نور که بخشی از بودجه خود را از محل درآمد‌های شهریه‌ای تأمین می‌کند با چالش‌هایی روبه رو کرد.

وی افزود: شهریه دانشگاه پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه‌های شهریه بگیر بسیار پایین‌تر است و از آنجا که این دانشگاه خود را موظف به ارائه خدمات آموزشی عادلانه برای تمامی دانشجویان به ویژه در نقاط محروم و کم برخوردار می‌داند، باید بودجه لازم را از طریق درآمد‌های اختصاصی و جذب دانشجویان خارجی تأمین کند.

نظر شما