شناسهٔ خبر: 57525947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی:

ریاض به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل پیش می‌رود

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان با بیان اینکه ریاض به سمت عادی سازی روابط با اسرائیل پیش می‌رود، گفت که در این مورد فقط مسئله زمان مطرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، به نقل از المیادین، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان با بیان اینکه ریاض به سمت عادی سازی روابط با اسرائیل پیش می‌رود، گفت که در این مورد فقط مسئله زمان مطرح است.

عادل الجبیر که هفته‌های اخیر با اعضای هیئت آمریکایی دیدار داشته است، اضافه کرد: روابط عربستان سعودی و اسرائیل به سوی سازش پیش می‌رود اما این امر نیازمند زمان بیشتری است.

چند روز قبل نیز یک نشریه صهیونیستی خبر داده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه تأکید کرد: هدف اصلی‌اش در دوره پیش رو امضای توافقنامه صلح با عربستان خواهد بود.

الجبیر همچنین در جریان این دیدار اعلام کرد: اسرائیل و کشورهای دیگر شورای همکاری کار عادی‌سازی تدریجی را از چند سال پیش آغاز کرده‌اند و باید اجازه دهند تا این روند به پختگی لازم برسد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی در عربستان سعودی نشان داده است که همچنان بیشتر مردم این کشور مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و مردم عربستان بیش از پیش نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در ارتباط با فلسطین و منطقه بدبین هستند.

انتهای پیام

نظر شما