شناسهٔ خبر: 57525608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ریابکوف:

سقف قیمت نفت روسیه، قیمت‌ها در اروپا را افزایش خواهد داد

معاون وزیر خارجه روسیه اقدام کشورهای غربی در تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه را به زیان خود آن‌ها دانست.

صاحب‌خبر -

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) با اشاره به اینکه مسکو در حال اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از پیامد‌های تعیین سقف قیمتی برای نفت این کشور از سوی غرب است گفت: «این تصمیم غرب باعث جهش قیمت‌ها در کشور‌های خود آن‌ها خواهد شد.»

طبق گزارش اسپوتنیک، ریابکوف افزود: «بدون شک، ما فرصت‌هایی را برای بازاریابی محصولاتمان خواهیم یافت. یک بار دیگر، خواهیم دید کسانی که طرح‌هایی را علیه منافع روسیه اجرا می‌کنند، به هیچ نتیجه‌ای نخواهند رسید، بلکه برعکس، نتیجه ممکن است یک جهش جدید در قیمت‌ها در بازار‌های غربی و افزایش بهای قبوض مصرف کنندگان غربی باشد.»

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «فرصت‌های اقتصادی ما کم نخواهد شد و من مطمئن هستم که درآمد‌های لازم برای تأمین بودجه ما محقق خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

سرگئی ریابکوف صبح امروز نیز گفته بود که وزارتخانه‌های روسیه از قبل برای سازگاری با اقدام غرب در تعیین سقف قیمت برای نفت خام آماده شده‌اند و در هر صورت منافع دولت روسیه تضمین خواهد بود. غرب باید آماده پاسخ روسیه به این اقدام خود باشد. به آمریکا و هشدار می‌دهیم که از اتخاذ تصمیمات دیوانه بار خودداری کنند و صبر روسیه را آزمایش نکنند.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در واکنش به اقدامات اخیر کشور‌های اروپایی، اعلام کرد که تحریم‌ها علیه صنعت انرژی روسیه برای اروپا مضر و به طور خاص اقتصاد آلمان مضر است.

«الکساندر نواک» معاون نخست‌وزیر روسیه نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که مسکو سقف قیمت نفت را نمی‌پذیرد، حتی اگر مجبور به کاهش تولید شود.

نواک افزود که اعمال اینچنین محدودیت‌ها دخالت در روند بازار است و روسیه آمادگی دارد تا فقط با مصرف کنندگانی که مطابق با شرایط بازار عمل می‌کنند کار کند.

کشور‌های غربی ۸ بسته تحریمی را به دلیل جنگ در اوکراین اعمال کردند تا مسکو را برای توقف این عملیات تحت فشار قرار دهند.

این تحریم‌ها بر خود کشور‌های غربی تأثیر منفی داشته است، به گونه‌ای که منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و آمریکا شد.

کشور‌های ساحلی اتحادیه اروپا معتقدند تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه، بیش از مسکو به صنعت کشتیرانی اتحادیه آسیب می‌رساند.

نظر شما