شناسهٔ خبر: 57510601 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جمعی که رئیس فیفا را هم به وجد آورد

ترکیب مخوف برزیل روی سکوهای 974 (عکس)

جایگاه ویژه ورزشگاه 974 در شب صعود بی دردسر برزیل، میزبان چهار میهمان بزرگ بود؛ میهمانانی که حتی رئیس فیفا را هم به وجد آوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، یک پیروزی آسان با نتیجه چهار بر یک، طی فوتبالی چشم نواز و کاملا برزیلی؛ این دقیقا همان چیزی بود که شاگردان تیته باید مقابل دیدگان چهار فوق ستاره به نمایش می گذاشتند. آنها پیراهنی را به تن کرده بودند که بیست سال پیش به تن همین چهار نفر و دیگر اعضای نسلی بود که آخرین قهرمانی برزیل در جام جهانی (2002) را کسب کردند. جمعی که حتی اینفانتینو هم از دیدن آنها کنار هم به وجد آمده بود.

رونالدوی اورجینال، روبرتو کارلوس، کافو و ریوالدو در شب پیروزی 4-1 برزیل مقابل کره جنوبی، از روی سکوهای جایگاه ویژه ورزشگاه 974 نظاره گر کار شاگردان تیته بودند. آنها خیلی شیک با کت و شلوار کنار هم نشسته بودند اما کافی بود تا در یک نگاه متوجه حضورشان شویم تا ناخودآگاه، تصویر زنده مقابل، جای خود را به پیراهن‌های زردی بدهد که زمانی به تن داشتند و با آن معجزه می کردند؛ این چهار نفر را می توان ارکان اصلی قهرمانی برزیل در جام جهانی 2002 نامید، البته با اضافه کردن چند ستاره دیگر مثل رونالدینیو.

برزیلی ها امشب با درخشش ستاره های خود چهار گل به کره زدند تا همان اقتداری که برای فتح جام نیاز است را به نمایش بگذارند. بازی آنها توسط رونالدویی رصد می شد که برای کسب آخرین قهرمانی سلسائو، هشت گل زد و مقابل الیور کانی در فینال بریس کرد که در کل جام گل نخورده بود. کنار او ریوالدویی حضور داشت که در مرحله گروهی برای شکست دادن ترکیه هر کاری کرده بود و در مراحل یک هشتم و یک چهارم با شعبده او برزیل از سد بلژیک و انگلیس گذشته بود.

کارلوس هم در قهرمانی سال 2002 نقش بسیار زیادی داشت و مثل همیشه، ستونی استوار در سمت چپ به شمار می رفت که طعم شوت‌های زهردار خود را یک بار به چینی‌ها در مرحله گروهی چشانده بود. کافو هم که به عنوان کاپیتان، آخرین کاپِ جام جهانی را که برزیل فتح کرد، بالای سر برد و تصویرش، جزو 5 تصویر خاطرانگیز سلسائو در تاریخ جام‌های جهانی به شمار می رود. چنین جمعی روی سکوهای ورزشگاه، حتی اینفانتینو، رئیس فیفا را هم به وجود آورده بود. او زمانی که با کافو، رونالدو، روبرتو کارلوس و ریوالدو مواجه شد، مثل یک هوادار شگفت‌زده به سمت آنها رفته و از گنگ بالای جمع‌شان تعریف کرد و آنها را ستود.

نظر شما