شناسهٔ خبر: 57510596 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تاج و کی‌روش باعث حذف تیم ملی از جام جهانی شدند

پیشکسوت فوتبال گفت: مدیران فدراسیون فوتبال با طرز فکری که دارند همین کی روش به دردشان می‌خورد.

صاحب‌خبر -

حسن روشن پیشکسوت فوتبال درباره توافق شفاهی با کی روش برای ماندن در تیم ملی فوتبال تا بازی‌های جام ملتهای آسیا گفت: به نظرم با این سیاست فدراسیون فوتبال، کی روش بماند به نفعشان است، چون به نتیجه و آینده فوتبال فکر نمی‌کنند. نبی حدود  ۱۰، ۱۲ سال دبیر فدراسیون بود، اما کاری نکرد. در حالی که در تمام دنیا کار‌های سنگین فدراسیون با دبیر فدراسیون است. من شنیدم  ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر  به جام جهانی قطر بردند، اما‌ کاش اسکوچیچ، باقری و هاشمیان را به عنوان تشکر به قطر می‌بردند.

او درباره اینکه ادامه همکاری با کی روش درست است، اظهار کرد: مدیران فدراسیون فوتبال با طرز فکری که دارند همین کی روش به دردشان می‌خورد. یک سرمربی کاربلد و کارآزموده این برنامه‌ها را قبول نمی‌کند و با این مدیران کار نمی‌کند و کی روش مبارکشان باشد. ما حدود ۴۵، ۴۶ سال است که در جام ملت‌های آسیا قهرمان نشدیم و ۴۰ سال است که  به المپیک نرفتیم و هیچ مقامی در این ۱۰، ۱۵ سال که به عنوان فدراسیون برتر آسیا بودیم با کی روش  به دست نیاوردیم  و اینکه برای چی می‌خواهند او را نگه دارند الله اعلم.

 تاکتیک کی روش باعث باخت سنگین برابر  انگلیس شد 

روشن  درباره عملکرد تیم ملی فوتبال  ایران در جام جهانی قطر اظهار کرد: بازی اول با انگلیس تاکتیک کی روش بود که همیشه  سیستم ۱ -۴-۵را انتخاب می‌کند که به نظم دفاعی معروف است. این نحوه بازی  اصلا خوب نبود و ۶ گل دریافت کردیم و لژیونر‌ها وضعیتشان در تیم هایشان به خطر افتاد. البته کی روش یک ربع آخر سردار  آزمون را به بازی آورد و متوجه شد که کارش غلط است.کی روش در بازی دوم بازیکنان را آزاد گذاشت و  ۴ مدافع، ۴ هافبک و ۲ فوروارد در خط حمله قرار داد و به رغم میل باطنی خود مجبور شد این کار را کند و بازیکنان کار خود را  به خوبی انجام دادند.

تاج و کی روش باعث حذف تیم ملی از جام جهانی شدند 

او افزود: تیمی که ۹۰ دقیقه حمله می‌کند نباید بسته بازی کند. بازی سوم هم با تیم ملی آمریکا حیثیتی بود که با ترس شروع کردیم و آرامش قبلی در تیم نبود. ما باید از کریم باقری و وحید هاشمیان تشکر کنیم که خیلی زحمت کشیدند و  اگر آرامشی که آن‌ها درست کردند در بازی با آمریکا هم این آرامش  داشتیم  به طور حتم حریف خود را شکست می‌دادیم. به هر حال کی روش را به تیم ملی فوتبال برگرداندند تا ما از تیم‌های آمریکا و انگلیس کم گل بخوریم، اما همین آرامشی که قبل از حضور کی روش داشتیم در تیم ملی فوتبال حاکم بود صددرصد آمریکا را می‌بردیم. به نظرم  تاج، نبی و کی روش باعث حذف تیم ملی فوتبال از جام جهانی   شدند.

تاج و کی‌روش باعث حذف تیم ملی از جام جهانی شدند

کی روش چه تاجی به سر ما زد که دستیارانش بزنند 

پیشکسوت فوتبال درباره  دستیاران کی روش از جمله مارکار آقاجانیان بیان کرد:  کی روش در یکی، ۲ ماه چه تاجی به سر ما زد که دستیارانش بخواهند کاری انجام بدهند. دستیار موقعی به درد  یک تیم می‌خورد که آگاهی کامل از تیم داشته باشد و اطلاعاتش را به سرمربی جدید بدهد، اما کی روش دستیاران خوب تیم ملی را کنار گذاشت و کار درستی انجام نداد. فکر نمی‌کنم دستیاران کی روش در نحوه بازی تیم ملی به او کمک کنند و برای کار‌های دیگر از آن‌ها استفاده می‌کند.

روسای فدراسیون فوتبال ژاپن، کره جنوبی و استرالیا با دلالان ارتباطی ندارند 

روشن درباره علت صعود  تیم‌های  ملی کره جنوبی و ژاپن  به مرحله بعد جام جهانی گفت:  این تیم‌ها با مربی وطنی توانستند به مرحله بعد جام جهانی راه یابند. مربیان خود را به اروپا فرستادند تا آموزش ببینند و با فرهنگ خود آشنایی داشتند نه اینکه کی روش فقط تلافی می‌کند. رایکوف بیان می‌کرد که اولین کاری که یک مربی خارجی می‌کند این است که با فرهنگ و زبان آن کشور آشنا می‌شود.  روسای فدراسیون فوتبال کره جنوبی، ژاپن و استرالیا با دلالان ارتباطی ندارند و سرمربی خارجی شان همه کاره نیست و سرمربی نمی‌تواند به رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه توهین کند. زمانی که کی روش به ایران برگشت دبیر فدراسیون را عوض کرد و این ضعف‌ها در فدراسیون وجود دارد و  نباید توقع زیادی داشته باشیم. این آقایان باشند تا ۵۰ سال آینده همین وضعیت فوتبال است و تغییر نمی‌کند.  

 

نظر شما