شناسهٔ خبر: 57510240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زخمی شدن ۱۱ فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به جنوب نابلس

در جریان حمله صهیونیست‌ها به جنوب نابلس، حداقل ۱۱ فلسطینی زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهرک اوصرین در جنوب نابلس یورش برده و اقدام به شلیک گسترده گلوله و گاز اشک‌آور به سمت فلسطینیان کردند.

در همین ارتباط نیز هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های شهرک اوصرین تا شامگاه دوشنبه، حداقل ۱۱ فلسطینی زخمی شدند.

تنش‌ها و خشونت‌ها در کرانه باختری طی چند ماه گذشته شدت گرفته و دو روز پیش اعلام شده بود که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۲۱۴ فلسطینی به دست نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند. بر اساس این گزارش، از مجموع شهدا ۱۵۸ نفر ساکن کرانه باختری و قدس و ۵۲ نفر هم ساکن نوار غزه بودند.

در حملات و جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه فلسطینیان از ابتدای سال جاری تاکنون صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند. صهیونیست‌ها در این مدت صدها نفر از جمله ده‌ها کودک و زن را هم در مناطق مختلف اراضی اشغالی بازداشت کرده اند.

گفتنی است در پی اعدام خیابانی عمار مفلح جوان فلسطینی در نابلس در جمعه گذشته، گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌هایی خواستار تشدید درگیری با نظامیان صهیونیست شدند. این جوان فلسطینی در شرایطی که تلاش داشت از دست یک نظامی صهیونیستی رهایی پیدا کند، از مسافت بسیار نزدیک هدف تیراندازی قرار گرفت و در دم جان سپرد. انتشار این تصاویر واکنش‌های متعددی را در فلسطین در پی داشته است. پس از این اقدام شنیع، یائیر لاپید و بنی گانتز نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از نظامی صهیونیست که جوانی فلسطینی را در شهرک حواره در شهر نابلس به ضرب گلوله به شهادت رساند، اعلام حمایت کردند.

نظر شما