شناسهٔ خبر: 57510005 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

وزارت راه و شهرسازی می‌تواند موتور پیشران اقتصاد و توسعه کشور باشد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزرا حتما نباید در تمامی حوزه‌های وزارتخانه‌ها کارشناس و متخصص باشند، بلکه باید توانایی به کارگیری از متخصصان در رده‌های مختلف را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدعلی یزدی خواه، با اشاره به معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه پس از حدود ۱۰ روز از پذیرش استفعفای رستم قاسمی روز گذشته مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی شد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی را وزارتخانه‌ای کلیدی دانست که می‌تواند موتور پیشران اقتصاد کشور را روشن و موجب رونق تولید و اشتغال شود، افزود: وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با اجرای پروژه های کلان عمرانی صدها حرفه را فعال و برای صدها هزار نفر شغل ایجاد کند. بنابر این وزارت‌خانه وسیع راه وشهرسازی تاثیر بسیاری در بهبود وضعیت اقتصادی و توسعه کشور دارد.

وی افزود: با توجه به عقب ماندگی کشور در ساخت خانه، وعده رئیس جمهور برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی و همچنین اجرای قانون جمعیت و تعالی خانواده که به موضوع خانه دار کردن جوانان تاکید کرده است وزارتخانه راه و شهرسازی باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف می‌شد. ضمن اینکه اداره بیشتر این وزارتخانه با سرپرستی نیز خسارت‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه موفق و سوابق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دوران نمایندگی مجلس، مدیر عاملی گروه خودروسازی سایپا و ریاست دیوان محاسبات کشور افزود: دیوان محاسبات کشور با حضور وی دچار تحول ساختاری شده و گزارش های تفریغ بودجه همواره در زمانبندی بسیار مناسبی به مجلس ارائه شده به نحوی که هم اکنون گزارش تفریغ بودجه در همان سال قانون برنامه ارائه شده و فاصله ارائه گزارش‌ها به کمتر از ۶ ماه رسیده که کمک شایان توجهی به تصمیم‌گیری و برنامه ریزی کشور می‌کند. همچنین این اقدام مهم نمایندگان مجلس را نیز برای ایفای هرچه بهتر وظایف نظارتی خود یاری کرده و ایرادات دستگاه‌های اجرایی در حوزه بودجه و اعتبارات زودتر برای نمایندگان روشن شده تا تصمیم گیری برای رفع معضلات در زمان کمتری اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه وزرا حتما نباید در تمامی حوزه‌های وزارتخانه‌ها کارشناس و متخصص باشند، بلکه باید توانایی به کارگیری از متخصصان در رده‌های مختلف و هدایت مجموعه خود به سوی اهداف و برنامه ها را داشته باشند، اظهار کرد: بنده معتقدم با توجه به جوانی، تجربه و سوابق آقای بذرپاش و حضور متخصصان و کارشناسان در بدنه وزارت راه و شهرسازی در صورت اعمال مدیریت شایسته می‌تواند وزارت راه را به سطح مطلوبی برساند.

این نماینده مردم در مجلسی شورای اسلامی اظهار کرد: کمبود اعتبارات مالی در مسیر ساخت یک میلیون واحد مسکونی مانع نبوده و وزیر پیشنهادی راه با طرح‌های خلاقانه و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با ایجاد معافیت‌های مالیاتی، ارائه مشوق به انبوه سازان، استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده و مسکن روستایی می‌تواند از تصدی گری فاصله گرفته و با تسهیل‌گری زمینه ساخت خانه را برای مردم فراهم کند، در این صورت امکان ساخت سالانه بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیز وجود دارد.

نظر شما