شناسهٔ خبر: 57506230 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۷۵ اثر به جشنوار فجر تا فجر نماز ارسال شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: استقبال خوبی از جشنواره شده و ۱۷۵ اثر به دبیرخانه جشنواره فجر تا فجر نماز ارسال شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، امرالله حسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خصوص جشنواره علمی، پژوهشی، ادبی و هنری فجر تا فجر نماز بود اظهار داشت: اهمیتی که در حوزه نماز وجود دارد بر همگان روشن است و باید با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای همه مخصوصا جوانان و نوجوانان اقداماتی در این خصوص انجام و روشنگری شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش کودکان و بزرگسالان برگزار خواهد شد، بیان کرد: در سه حوزه فرهنگی هنری، سرگرمی و آموزشی خواهد بود که کمیته داوران آن بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه 175 اثر به دبیرخانه ارسال شده است گفت: استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده و در حوزه کودکان آمار خوب است و امیدوار هستیم در یک ماه باقی مانده اطلاع رسانی‌ها بیشتر شده و عموم مردم شرکت کنند.

در ادامه علی یوسفی رئیس ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه ستاد اقامه نماز یک نهاد حاکمیتی در بحث ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز است گفت: بخش‌های ستاد نماز به چند بخش تقسیم می‌شود که یکی از بخش‌ها مرتبط با زیر ساخت‌های اقامه نماز در کشور است.

وی افزود: بخشی از فعالیت‌ها مرتبط با نماز مربوط به نظارت‌ و ارزیابی امکانات در کشور است و بخش‌ دیگر نیز مرتبط با ترویج و فرهنگ نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: لازم است برای ترویج نماز تبیین درستی از آن داشته باشیم و اثرات و برکات نماز را بیان کنیم و اگر شبهه‌ای وجود دارد آن را برطرف کرده و انگیزه‌های اقامه نماز را در جامعه تقویت کنیم.

وی بیان‌کرد: یکی از فعالیت‌ها در راستای نماز برگزاری جشنواره فجر تا فجر نماز است و ماهیت این جشنواره، پژوهشی، فرهنگی، ادبی است و با توجه به اینکه ابلاغ آن از بهمن 1400 شروع شده مقرر شده تا اختتامیه این جشنواره در ایام دهه فجر باشد.

یوسفی تصریح کرد: مخاطبین این جشنواره عموم مردم هستند و اقشار مختلف مردم در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند و محدودیتی برای شرکت اقشار وجود ندارد.

وی به اهداف این جشنواره اشاره و بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت و فعالیت‌های خودجوش فرهنگی و رسانه‌ای در توسعه و ترویج نماز، نشان دادن کارگردهای اجتماعی و فرهنگی نماز، حمایت از آثار فاخر علمی، فرهنگی در زمینه اقامه نماز از اهداف آن است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان به محورهای این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود و شامل مقالات، پایان‌نامه‌ها، فلسفه نماز، مسجد و نقش نماز در پیروزی انقلاب اسلامی، نماز و حکمرانی اسلامی، نماز و اصلاح فرهنگ جامعه، نماز و بیانیه گام دوم، نماز و آثار آن در مبارزه با فقر، نماز و خانواده تراز اسلامی، نماز وحفظ پاکیزگی محیط زیست و ... خواهد بود.

در ادامه حسین میرزایی، معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، بیان کرد: این جشنواره با هدف ترویج نماز در ابعاد فردی و اجتماعی در قالب‌های مختلف اجرا شده است.

وی افزود: قالب‌های این جشنواره برای شرکت دانش‌آموزان در بخش فرهنگی، هنری شامل کلیپ، عکس، سرود، نقاشی و خوشنویسی و بخش ادبی شامل خاطره، دلنوشته، داستان است.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: از 175 اثر ارسالی به دبیرخانه 148 اثر متعلق به بخش دانش‌آموزی است که 95 نفر در مقطع ابتدایی، 27 نفر در متوسطه دوم و 26 نفر در متوسطه اول هستند و بیشترین بخشی که آثار دریافت شده مربوط به نقاشی و عکس نوشته است. 

وی با بیان اینکه در کنار جشنواره فجر تا فجر نماز، برنامه‌های مشترکی در ستاد اقامه نماز نیز برگزار خواهد شد گفت: یکی از برنامه‌های محوری طرح پیوند مسجد محل با مدرسه است که با حضور امام جمعه در مرکز استان برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، بیان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از 250 روحانی مبلغ در سطح مدارس حضور دارند و 427 روحانی نیز در سامانه ثبت کرده است.

وی گفت: 811 نماز خانه در سطح مدارس وجود دارد که در سال گذشته علاوه بر 427 روحانی 600 همکار فرهنگی نیز کمک رسان امور فرهنگی و نماز هستند.

 انتهای پیام/

نظر شما