شناسهٔ خبر: 57505104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در دیدار استاندار خراسان جنوبی با وزیر بهداشت چه گذشت؟

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت گفت: وجود امکاناتی همچون سی تی اسکن، ام. آر. آی و... از نیازهای ضروری همه بیمارستان های استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تستیم از بیرجند؛ جواد قناعت عصر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح دیدار خود با وزیر بهداشت پرداخت و ضمن تشکر از نگاه ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناطق کمتر برخوردار کشور از جمله خراسان جنوبی، اظهار داشت: با توجه دولت، بخش عمده ای از مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان حل شده است.

وی با اشاره به وسعت خراسان جنوبی و پراکندگی بخش های آن، بعد مسافت را از مشکلات ویژه مردم استان در دسترسی به خدمات درمانی عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل افزایش تعداد بیماران بستری در زمان شیوع کرونا، همین فاصله طولانی برخی بخش ها تا مراکز درمانی بود، متذکر شد: دیر اقدام کردن بیماران برای حضور در مراکز درمانی به دلایل مختلف از جمله هزینه سنگین آمد و شد، سبب وخیم شدن اوضاع بیمار می شد.

قناعت تجهیز بیمارستان های شهرستان های استان به امکانات تشخیص بیماری را ضروری خواند و ادامه داد: وجود امکاناتی همچون سی تی اسکن، ام. آر. آی و... از نیازهای ضروری همه بیمارستان های استان است.

وی با اشاره به وعده معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تأمین دستگاه ام. آر. آی برای بیمارستان های فردوس، طبس و نهبندان، تسریع در روند تحقق این وعده و ارسال این تجهیزات به استان را خواستار شد.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از وزارت بهداشت به جهت موافقت با احداث بیمارستان در شهرستان زیرکوه، گفت: زیرکوه تنها شهرستان استان است که بیمارستان نداشت و خوشبختانه با نگاه ویژه آیت الله رئیسی و وزیر بهداشت، این پروژه در هفته دولت امسال کلنگ زنی شد.

قناعت با اشاره به روند مطلوب کار در این پروژه، خاطرنشان کرد: وعده معاون درمان وزارت بهداشت، مبنی بر تأمین کلیه تجهیزات این بیمارستان و بیمارستان شهرستان خوسف، برای مردم خراسان جنوبی بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: همت ویژه وزارت بهداشت سبب شد که روند اجرای پروژه بیمارستان خوسف هم شتاب بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی ارتقاء دانشکده های فعال در برخی شهرستان های استان را هم به عنوان مطالبه مردم عنوان کرد.

قناعت از موافقت شورای گسترش با ارتقاء دانشکده بهداشت شهرستان قاینات به دانشکده علوم پزشکی، متذکر شد: تکرار این اتفاق خوب برای دانشکده بهداشت شهرستان فردوس هم از انتظارات استان است.

انتهای پیام/250

نظر شما