شناسهٔ خبر: 57502632 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

رپرتاژ آگهی

آشنایی با بهترین ایرلاین ها در پروازهای داخلی و خارجی

صاحب‌خبر -

برخی نقطه آغاز سفر را درست پس از سوار شدن به هواپیما می‌دانند و برخی دیگر معتقدند که سفر در اصل پس از رسیدن به مقصد شروع می‌شود؛ جدا از اینکه کدام پاسخ صحیح است، باید به این حقیقت انکار نشدنی معترف شد که تجربه سفر هوایی خوب یا بد قادر است هر سفری، به‌خصوص سفرهای طولانی‌مدت با هواپیما را تحت تأثیر خود قرار دهد.

به‌هرحال عوامل بسیاری می‌تواند بر کیفیت سفر شما تأثیر گذارد، کنترل برخی از این عوامل در دستان شماست و برخی دیگر از حیطه اختیارات شما خارج؛ انتخاب ایرلاینی مناسب از فاکتورهای پراهمیتی است که شما در آن نقش دارید و گزینشی صحیح به معنای تضمین سفری عالی است. در این مطلب ما به معرفی بهترین ایرلاین‌ها در پروازهای داخلی و خارجی خواهیم پرداخت تا چنانچه قصد خرید بلیط هواپیما و سفری خاطره‌انگیز را در سر دارید، شماری از برترین گزینه‌های حال حاضر پیش روی شما باشد.

آشنایی با بهترین ایرلاین ها در پروازهای داخلی و خارجی

بهترین ایرلاین های خارجی برای خرید بلیط هواپیما

در انتخاب ایرلانی مناسب برای پرواز خارجی باید به عوامل مختلفی نظیر هزینه منطقی بلیط هواپیما، قدمت و سابقه شرکت هواپیمایی، کیفیت غذاها و نوشیدنی‌ها و چگونگی سرویس‌دهی خدمه هواپیما، وجود تفریحاتی چندرسانه‌ای برای سرگرم کردن مسافران، داشتن برنامه پروازی منظم به مقصدهای خارجی، رفتار حرفه‌ای و محترمانه مهمانداران هواپیما، تنوع سرویس‌ها و کلاس‌های پروازی و ناوگان‌هایی مدرن و مطمئن برای سفرهایی طولانی‌مدت توجه کرد. در این بخش با در نظر گرفتن موارد مذکور، برترین شرکت‌های هواپیمایی کشور برای پروازهای خارجی به شما معرفی خواهد شد.

  • شرکت هواپیمایی قطر ایرویز: اگر برترین شرکت هواپیمایی در جهان نباشد، یکی از ۵ ایرلاین برتر دنیا محسوب می‌شود: قطر ایرویز نامی آشنا برای مسافران پروازهای خارجی است؛ این شرکت چنان درخشان در طی سال‌های گذشته ظاهر شده است که استانداردهای پروازی را برای سفرهای هوایی بازتعریف کرده و انتظارات مسافران را از پروازهای خارجی افزایش داده است. با داشتن پروازهایی منظم به بیش از ۱۶۰ مقصد جهان در شش قاره مختلف و کسب جوایز و تقدیرنامه‌هایی مختلف از مؤسسات بااعتبار، ایرلاین قطر ایرویز فاصله خود را با دیگر ایرلاین‌های آسیایی بسیار زیاد کرده و به یگانه انتخاب مسافران سخت‌گیر برای پروازهای خارجی مبدل شده است.

  • شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز: موفقیت‌های ترکیش ایرلاینز دستاوردی یک‌شبه نیست، بلکه حاصل سال‌ها تلاش و کوشش جهت ارائه بهترین خدمات هوایی به مسافران بوده است. ۹۰ سال از قدمت این شرکت و زمانی که توسط مصطفی کمال آتاتورک تأسیس شد، گذشته است و کماکان ترکیش ایرلاینز در سفرهای هوایی جزء برترین‌هاست. این شرکت با جابجایی ۵۵ میلیون مسافر در سال و برقراری پروازهایی مستقیم به ۳۰۰ مقصد مختلف جهان، جزء محبوب‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا محسوب می‌شود و در رده‌بندی برترین شرکت‌های هواپیمایی سایت وورلدایرلاین‌اواردز رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد.
  • شرکت هواپیمایی امارات: بزرگ‌ترین ایرلاین خاورمیانه با داشتن ۳۰۰ هواپیمای فعال و برقراری پروازهایی مستقیم به نقاط مختلفی از آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، شبه‌قاره هند، اروپا، آفریقا، خاورمیانه، خاور دور و جنوب شرق آسیا، جایگاه رفیعی را در میان بزرگان جهان در حوزه حمل و نقل هوایی به خود اختصاص داده است: امارات ایرلاین حدود ۳۰ سال است که با ارائه خدماتی استثنائی و امکانات عالی به انتخاب نخست بسیاری از مسافران مبدل گشته و بارها در منابع مختلف به عنوان برترین شرکت هواپیمایی جهان برگزیده شده است.

آشنایی با بهترین ایرلاین ها در پروازهای داخلی و خارجی

بهترین ایرلاین های ایرانی برای خرید بلیط هواپیما

در ایران نیز ایرلاین‌های باکیفیتی وجود دارند که از امکانات قابل‌قبولی برخوردارند و خدمات رضایت‌بخشی را به مسافران مقصدهای داخلی عرضه می‌کنند. در این بخش با برخی از بهترین ایرلاین‌های داخلی برای تجربه سفری بی‌دغدغه و خاطره‌انگیز به مناطق دیدنی کشورمان آشنا خواهید شد.

  • شرکت هواپیمایی ایران ایر: این شرکت جزء باسابقه‌ترین ایرلاین‌های فعال نه‌فقط در کشورمان بلکه در کل خاورمیانه است. ایران ایر که در کشور با نام هواپیمایی هما شناخته می‌شود، از ۴۵ فروند هواپیمای مسافربری برای انتقال مسافران به ۲۶ مقصد مختلف اروپایی و آسیایی بهره می‌برد. برخی از مقاصد خارجی ایران ایر عبارتند از: استانبول، وین، کلن، میلان، پاریس، باکو، بمبئی، لندن، مسکو، آمستردام، رم، استکهلم و فرانکفورت. متأسفانه ناوگان‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر، همانند ناوگان‌های تمام ایرلاین‌های فعال در کشور فرسوده است و میانگین قدمت این ناوگان‌ها به ۲۲ سال می‌رسد، اما به تازگی به دلیل افزودن چندین فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۱، ایرباس ۳۳۰ و ای تی آر ۶۰۰، کیفیت پرواز با هواپیمایی ایران ایر به میزان زیادی افزایش یافته و رضایت مسافران را در پی داشته است.

  • شرکت هواپیمایی قشم: این شرکت در سال ۱۳۷۲ با نام فراز قشم فعالیت حمل و نقل هوایی خود را آغاز کرد و رفته‌رفته با اجاره هواپیماهای پهن‌پیکر و افزودن مسیرهای پروازی متعدد، به شرکتی مطمئن و قابل‌اتکا برای مسافران مبدل شد. قشم ایرلاین اکنون با داشتن ۱۸ فروند ناوگان هوایی مناسب و کارکنانی خوش‌برخورد، نه‌تنها پروازهایی به مقصدهای داخلی صورت می‌دهد، بلکه مسئولیت حمل و نقل هوایی مسافران به کشورهایی نظیر عراق، تایلند، رومانی، ترکیه، امارات، بلغارستان و قبرس را نیز برعهده گرفته است.

  • شرکت هواپیمایی آسمان: از معدود ایرلاین‌های کشور است که موفق به کسب گواهینامه آیوسا و عضویت یاتا شده است: شرکت هواپیمایی آسمان از ترکیب چهار شرکت هواپیمایی هور آسمان، ایر تاکسی، پارس ایر و ایر سرویس در سال ۱۳۵۹ تأسیس گشت و در سال ۱۳۸۱ به سازمان بازنشستگی کشور واگذار شد. آسمان ایرلاین برای حمل و نقل مسافران از هواپیماهای مسافربری کم‌ظرفیتی نظیر فوکر ۱۰۰ بهره می‌برد و با داشتن ۲۳ ناوگان مسافربری قابل‌قبول، جزء ایرلاین‌های خوب کشورمان برای سفرهای داخلی محسوب می‌شود.

  • شرکت هواپیمایی زاگرس: زاگرس ایرلاین از شرکت‌های هواپیمایی نوظهور کشورمان است که از ۱۹ فروند هواپیمای مسافربری برای ارائه خدمات حمل و نقل هوایی به مسافران مقصدهای داخلی و خارجی بهره می‌برد. استانبول، نجف و تفلیس جزء مقصدهای خارجی زاگرس محسوب می‌شود و اصفهان، اردبیل، آبادان، اهواز، زنجان، تبریز، بندرعباس، تهران، جزیره کیش، جزیره قشم، کرمانشاه، ماهشهر، شیراز و کرمان نیز از جمله مقصدهای داخلی شرکت هواپیمایی زاگرس بشمار می‌روند.

  • شرکت هواپیمایی کیش: هواپیمایی کیش که با نام تجاری کیش ایر نیز شناخته می‌شود، جزء ایرلاین‌های باسابقه کشورمان است که در سال ۱۳۷۰ به منظور برقراری پرواز داخلی با محوریت کیش تأسیس گشت. کیش ایر نیز همانند شرکت هواپیمایی آسمان، عضو یاتا و دارای گواهینامه آیوسا است و جزء شرکت‌های هواپیمایی محبوب و قابل‌اعتماد کشورمان به‌حساب می‌آید. این شرکت با داشتن ۹ فروند هواپیمای مسافربری، پروازهای مختلفی را از شهرهای کیش، مشهد و تهران به مقصدهای داخلی و خارجی نظیر اصفهان، بندرعباس، اهواز، زنجان، لارستان، ساری، زنجان، گرگان، مسقط، آکتائو و دبی صورت می‌دهد.

آشنایی با بهترین ایرلاین ها در پروازهای داخلی و خارجی

معیار انتخاب ایرلانی مناسب چیست؟

به‌رغم تصور برخی از افراد، پرداخت مبلغی گزاف برای خرید بلیط هواپیما به معنای دریافت خدماتی ممتاز و تضمین سفری عالی نیست، بلکه برخی ایرلاین‌های محبوب صرفاً به دلیل اعتبار بالای خود، مبلغ اضافی قابل‌توجهی را به هزینه بلیط هواپیما خود می‌افزایند، درصورتی‌که ایرلاین‌هایی دیگر، خدماتی مشابه با همان کیفیت را با مبلغی رقابتی و منصفانه به مسافران خود عرضه می‌کنند. بنابراین انتخاب ایرلاینی عالی صرفاً براساس هزینه پرداختی بابت بلیط هواپیما کاری چندان منطقی نیست.

ناگفته نماند که بلیط همان شرکت‌های هواپیمایی محبوب و بااعتبار را نیز می‌توان با گشت‌وگذار در اینترنت با قیمتی بسیار ارزان‌تر از آژانس‌ مسافرتی قابل‌اطمینان خریداری کرد. گفتنی است که راهکار بهتری نیز به‌جای گشت‌وگذار در اینترنت و صرف زمانی زیاد برای یافتن بلیط هواپیما ارزان‌قیمت ایرلاین‌های مسافرتی پرطرفدار و خوش‌نام وجود دارد: جستجوی بلیط هواپیما ارزان در بازار آنلاین گردشگری کشور یا همان سفرمارکت. سایت و اپلیکیشن سفرمارکت با بهره‌گیری از موتور جستجویی هوشمند و قدرتمند و همکاری با ۱۹۰۰ آژانس مسافرتی محبوب و خوش‌نام، ارزان‌ترین بلیط هواپیما را در اندک زمانی جستجو کرده و گلچینی از برترین گزینه‌های بلیط هواپیما که توسط بهترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی ارائه گردیده است را به شما ارائه می‌کند.

نظر شما