شناسهٔ خبر: 57501913 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بهترین بازیکن فوتبال زنان در سال ۲۰۲۲/ همه‌چیز درباره الکسیا پوتیاس +عکس

الکسیا پوتیاس، کاپیتان بارسلونا، توپ طلای زنان در سال ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

الکسیا پوتیاس اولین بازیکنی است که دو بار متوالی جایزه بهترین بازیکن زن یوفا و توپ طلای زنان را دریافت کرده است.

او در ماه می ۲۰۲۱ اولین بازیکن باشگاهش شد که جام لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد، و این افتخار به الکسیا کمک کرد تا سه‌گانه بی‌سابقه‌ای از افتخارات فردی کسب کند: بهترین بازیکن زن یوفا، بهترین بازیکن زن فیفا و توپ طلای زنان. او همچنین در سال ۲۰۲۲ به اولین فوتبالیست زن اسپانیا تبدیل شد که ۱۰۰ بازی ملی انجام داده و مصدومیت رباط صلیبی‌اش که او را از مسابقات یوروی زنان محروم کرد، ضربه بزرگی برای کشورش و باشگاه بارسلونا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ بود. با این وجود باز هم به عنوان بهترین بازیکن زن سال یوفا انتخاب شد و اولین زنی شد که دو بار توپ طلای زنان را بدست می‌آورد.

پوتیاس قبل از مصدومیتش، با ۱۱ گل در ۱۰ بازی فصل گذشته، بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا برای بارسا شد. «بث مید» مهاجم آرسنال دوم شد و «سام کر» مهاجم چلسی سوم شد. «مید» انگلیسی پس از کسب کفش طلایی که به بهترین گلزن مسابقات داده می‌شود، به عنوان بهترین بازیکن یورو ۲۰۲۲ انتخاب شد، و زنان انگلیسی اولین جام مهم خود را با پیروزی ۲-۱ مقابل آلمان در ومبلی به دست آوردند.

پوتیاس از بچگی طرفدار بارسلونا بود و در ۱۱ سالگی یک سال در آکادمی جوانان بارسا آموزش دید. اما بعد به اسپانیول رفت و تا سال ۲۰۱۱ در آنجا ماند. زمانی که ۱۶ ساله بود اولین بازی خود را برای این تیم انجام داد و بخشی از تیمی بود که در سال ۲۰۱۰ قهرمان کوپا دلا رینا شد. پوتیاس در ۱۷ سالگی به لوانته پیوست و سپس در تابستان ۲۰۱۲ به بارسلونا برگشت.

​​​​الکسیا پوتیاس

​​​​الکسیا پوتیاس

نظر شما