شناسهٔ خبر: 57501843 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رباح ماجر با تمجید از مهاجم ایران:

طارمی مهاجم فوق العاده‌ای است/ او مثل من در پورتو خوش‌شانس است

ستاره سابق تیم ملی فوتبال الجزایر و باشگاه پورتو از مهدی طارمی مهاجم ایران و نقش او در موفقیت پورتو تمجید کرد و به دوران حضورش در این تیم اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رباح ماجر ستاره سابق تیم ملی فوتبال الجزایر که در تیم‌هایی چون پورتو پرتغال هم بازی کرده است، این روزها برای تماشای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر حضور دارد.

ماجر که با پورتو در سال ۱۹۸۷ قهرمانی در اروپا را تجربه کرد، در خصوص حضورش در قطر گفت: من چند سالی با خانواده ام در قطر بودم. وقتی باشگاه پورتو را ترک کردم، به اینجا آمدم تا یک فصل بازی کنم و آن زمان بود که این کشور را پیدا کردم. من به عنوان مربی اینجا ماندم و در تیم‌های الوکره و الریان کار کردم. مدتی مربی تیم ملی الجزایر بودم. همچنین در مقطعی به عنوان کارشناس در شبکه «بین اسپورت» حضور داشتم و به امارات و عربستان رفتم. از همه چیز تقریباً کمی کار انجام داده‌ام. اکنون میهمان افتخاری فدراسیون قطر برای جام جهانی و همچنین کارشناس شبکه العربی هستم. کارهای زیادی را با فیفا و کنفدراسیون آفریقا انجام داده‌ام و همیشه با فوتبال مرتبط بوده‌ام.

ماجر در خصوص شرایط تیم فوتبال پورتو و اینکه فکر می‌کند «رابح ماجر» پورتو در حال حاضر چه کسی است؟ تاکید کرد: نمی دانم کسی مثل ماجر در پورتو هست یا نه. بازی پورتو مقابل کلاب بروژ را دیدم که پورتو خیلی خوب بازی کرد و می‌تواند در لیگ قهرمانان اروپا بیشتر جلو برود. حالا دیگر ماجری وجود ندارد. یک ماجر بود با حضور فوتره، ژواری، سلسو، سوسا، فرناندو گومز و دیگران. ضمناً از این فرصت استفاده می‌کنم و درگذشت دوست عزیزم گومز را تسلیت می گویم. به خانواده او و هواداران پورتو تسلیت می گویم. خیلی خوش شانس بودم که در آن تیم پورتو بازی می‌کردم. آنها زندگی را برای من آسان می‌کردند. به من کمک می‌کردند تا گل بزنم. این روزها هم بازیکنان بزرگی هستند مثل طارمی که گل می‌زند و زیاد بازی می‌کند. یا مثلاً اوتاویو.

طارمی مهاجم فوق العاده‌ای است/ او مثل من در پورتو خوش‌شانس است

«شما از طارمی تمجید کردید. آیا او را مهمترین بازیکن فعلی باشگاه پورتو می‌دانید؟» ستاره سابق تیم ملی الجزایر در پاسخ به این سئوال خبرنگار روزنامه OJogo گفت: طارمی مهاجم فوق العاده و بسیار فرصت طلبی است. اما او در خط حمله است و باید تیم بزرگی پشت سرش باشد. این اتفاق برای من افتاد. وقتی بازیکنان خوبی در کنار خود دارید… من فوتره را مثال می زنم که باور نکردنی بود. من تا به حال چنین بازیکنی ندیده بودم. با تمام احترامی که برای سایر بازیکنان پرتغال قائل هستم، می گویم فوتره بی نظیر و بسیار خاص بود. حالا طارمی هم خوش شانس است که بازیکنان بزرگی در کنار خود دارد.

ماجر درباره میزان شانس قهرمانی پورتو باوجود عقب ماندن از بنفیکا در جدول رده بندی لیگ پرتغال تاکید کرد: هر چیزی ممکن است. بنفیکا تیم بسیار قدرتمندی است. پورتو حتی اگر در پرتغال قهرمان نشود می‌تواند در لیگ قهرمانان اروپا راه زیادی را طی کند. پورتو با اینترمیلان بازی دارد و می‌تواند رویا پردازی کند. در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست. واضح است که باشگاه پورتو به قدرت ذهنی و تاکتیکی زیادی نیاز دارد، زیرا ما در مورد حریف ایتالیایی صحبت می‌کنیم. اینتر تیم خوبی است، بیایید منتظر بمانیم، اما امیدوارم پورتو در لیگ قهرمانان اروپا خیلی جلو برود.

نظر شما