شناسهٔ خبر: 57501457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تصادفات فوتی در استان کردستان ۹ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راه کردستان گفت: در هشت ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادفات فوتی در محورهای استان ۹درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ عیسی گوهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از کاهش تصادفات برون شهری کردستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس آمار پزشک قانونی استان، در هشت ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادفات فوتی جاده‌‌های کردستان 9درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه هر فقره تصادف فوتی تبعات جبران‌ناپذیر زیادی به دنبال دارد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده هر فقره تصادف فوتی 5 میلیارد تومان و 200میلیون تومان خسارت مادی و معنوی دارد.

رئیس پلیس راه کردستان محور سنندج-کامیاران را حادثه‌خیزترین محور استان عنوان کرد و افزود: متأسفانه بیشترین تصادفات مربوط به این مسیر، مریوان-مرزباشماق و طول محور سقز-بوکان بوده که در طول سال تصادفات زیادی صورت می‌گیرد.

وی از شناسایی دیگر نقاط پرحادثه در استان کردستان خبر داد و تصریح کرد: کاهش تصادفات جاده‌ای اولویت مهم همکارانم در محورهای مواصلاتی کردستان بوده که امیدواریم با اصلاح نقاط حادثه‌خیز و همراهی رانندگان بتوانیم روز به روز آمار تصادفات برون‌شهری را کاهش دهیم.

گوهری با اشاره به حضور پلیس و کنترل سرعت از طریق دوربین‌ها در همه محورهای مواصلاتی استان، از رانندگان خواست که با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و وسوسه به سرعت نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان برای کاهش حوادث، توصیه‌های پلیسی و راهکارهای پیشگیری از تصادفات را دقیقاً رعایت کنند، یادآور شد: رعایت قوانین و مقررات رانندگی، رعایت فاصله ایمنی، احتیاط و گذشت در هنگام رانندگی و خودداری از حرکات مارپیچ و سبقت از جمله خواسته‌های ما از رانندگان است که امیدواریم رعایت کنند تا شاهد هیچ‌گونه تصادفی نباشیم.

رئیس پلیس راه استان کردستان با هشدار اینکه منشأ بسیاری از تصادفات مرگبار، خستگی بیش‌ازحد یا خواب‌آلودگی راننده است، خاطرنشان کرد: استفاده از تلفن همراه یا خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی می‌تواند منجر به کاهش تمرکز حواس و بروز فاجعه شود؛ رانندگان عزیز در فصل زمستان، قبل از سفر از فنی و سلامت خودرو اطمینان حاصل کرده و حتماً تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

انتهای پیام/481/ن

نظر شما