شناسهٔ خبر: 57501449 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام‌جمعه بروجرد:

نظام اسلامی یک نظام دینی و فرهنگی است

زهره گودرزی

امام‌جمعه بروجرد گفت: نظام اسلامی یک نظام دینی و فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی در جلسه اخلاق کاربردی روحانیون بصیرت دینی و انقلابی، عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان که چهاردهم آذرماه در بیت تاریخی آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران می‌توانند تمام تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند اظهار کرد: حضور روحانیون عقیدتی سیاسی تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها بوده و کارهای تبلیغی در سازمان‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، دینی و بصیرت افزایی نسبت به کارکنان و خانواده‌های آنان اقدامات ارزشمند و ماندگار است.

وی تصریح کرد: امروز مردم به روحانیت و زندگی و سلوک و رفتار آن‌ها نگاه می‌کنند و وظیفه دشوار روحانیون این است که مردم را با زبان و گفتار به سمت هدایت و ارشاد فرا بخوانیم زیرا جمهوری اسلامی انقلابی دینی و فرهنگی بوده و پیام آن تعلیم و تربیت اسلامی است.

امام‌جمعه بروجرد عنوان کرد: مؤسسات گوناگونی موظف به تعیلم و تربیت اسلامی و دینی هستند ولی هرکدام وظایف اختصاصی دارند و وظایف مشترک آنان ارتقای فرهنگ دینی و بصیرت سیاسی و معرفت افزایی و رسوخ مستحکم باورهای دینی در جان و دل است.

حسینی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی یک نظام دینی و فرهنگی است و باید به‌گونه‌ای با مردم ارتباط گرفت که در این مسیر حرکت کنند و با شیوه‌های نو و تأثیرگذار و تعامل مناسب و هنرمندانه مردم را به سمت تعلیم و تربیت اسلامی سوق دهیم.

وی اضافه کرد: در غیر این صورت فاصله‌ای بین مردم و نظام ایجاد می‌شود و دشمن این فاصله را پر خواهد کرد و آسیب‌هایی به جامعه خواهد رسید.

 امام‌جمعه بروجرد بیان کرد: توصیه به‌حق نیازمند صبر و شکیبایی است و روحانیون باید با انتقال تجارب و مشورت و تعامل خوب و اسلامی با کارکنان و مردم تعلیم و تربیت اسلامی را اشاعه دهیم.

انتهای پیام

نظر شما