شناسهٔ خبر: 57501380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل خبر داد:

بارش برف و مه‌گرفتگی در جاده‌های استان اردبیل

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل گفت: با شروع بارش برف پاییزی در برخی محورهای استان شاهد مه‌گرفتگی و کاهش دید هستیم.

صاحب‌خبر -

امید نسیمی ۱۴ آذر در تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با بیان اینکه بارش برف همراه با محدودیت دید ناشی از مه غلیظ موجب کندی تردد خودروها در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر استان شده است، گفت: هم اکنون در محورهای خلخال –اسالم، اردبیل - آستارا، رضی - گرمی و مشکین‌شهر - پارس‌آباد محدوده قره‌آغاج شاهد مه‌گرفتگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه رانندگان باید جهت تردد از این محورها  احتیاط لازم را داشته باشند، اظهار کرد: هیچ‌گونه مسدودی و محدودیت برای تردد در این محورها نداریم؛ اما رانندگان باید به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ، سیستم گرمایشی و خصوصاً سوخت کامل مجهز باشند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل همچنین از بارش پراکنده برف‌وباران در محورهای اردبیل - آستارا، نیر –سراب گردنه، صائین، خلخال - اسالم گردنه الماس، مشکین‌شهر –پارس‌آباد و همچنین محور رضی - گرمی خبر داد و تصریح کرد: تردد در این محورها نیز روان است و به رانندگان عبوری از این مسیرها توصیه می‌شود هنگام حرکت در مه و لغزندگی جوانب احتیاط را رعایت و به‌آهستگی حرکت کنند.

نسیمی اظهار کرد: انتظار می‌رود رانندگان تجهیزات لازم را هنگام سفر به همراه داشته باشند و قوانین راهنمایی‌ورانندگی و سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز نیز جدا پرهیز کنند.

وی از آمادگی نیروهای راهداری استان در همه محورها جهت انجام عملیات راهداری زمستانی و خدمات‌رسانی به مردم در جاده‌ها خبر داد و خاطرنشان شد: راهداران با تجهیزات کامل در گردنه‌ها و راهدارخانه‌های استان مستقرشده و مشغول عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در محورهای برف‌گیر استان هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل باتوجه‌به ادامه بارش‌ها در استان از مردم و مسافران خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی با سامانه ۱۴۱ راهداری استان اردبیل تماس بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما