شناسهٔ خبر: 57501343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار بروجرد:

چشم‌انداز چندین ساله به پسماند و دفن زباله باید داشته باشیم

زهره گودرزی

شهردار بروجرد گفت: چشم‌انداز چندین ساله به پسماند و دفن زباله باید داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

یحیی عیدی بیرانوند در نشست با اصحاب رسانه که چهاردهم آذرماه در رادیو بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در سال ١۴٠٠ به علت مشکلات عدیده‌ای که در شهرداری وجود داشت، یک نابسامانی در پیکره این نهاد خدمات رسان احساس می‌شد که توانستیم در طی یکسال اخیر با ارائه برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از تمام ظرفیت‌ها یک آرامش و حرکت به سمت جلو را در شهرداری تداعی کنیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا در حوزه مالی، تعیین تکلیف و پرداخت بدهی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت مطالبات پیمانکاران و حقوق بازنشستگان که در سنوات گذشته پرداخت نشده بود، در دستورکار قرار گرفت و به انجام رسید.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: همچنین توانستیم گام‌های مهمی را برداریم که از جمله آن می‌توان به بازپس‌گیری تالار مهرگان، ساماندهی پرسنل، خرید ماشین‌آلات در راستای چابک سازی شهرداری اشاره کرد.

عیدی بیرانوند با بیان اینکه، طی یکسال گذشته فعالیت و تلاش‌های شهرداری بسیار ثمربخش و مورد رضایت مردم بوده است، افزود: علی‌رغم تمام فعالیت‌ها، هنوز با یک شهرداری ایده‌آل فاصله داریم، دچار نقص‌هایی هستیم که باید در جهت رفع این نواقص قدم برداریم.

وی اضافه کرد: وضعیت نابسامان ساختمان‌های اداری، نبود امکانات کافی در حوزه فن‌آوری و آتش‌نشانی، لزوم استفاده از دوربین‌های نظارتی در سازمان‌ها، مناطق و اماکن شهرداری و نبود پیشرفت در حوزه جمعداری و حسابرسی از ضعف‌های موجود است که باید برطرف شود.

شهردار بروجرد با بیان اینکه نسبت به پسماند و دفن زباله باید چشم‌انداز چندین ساله داشته باشیم، عنوان کرد: باید نسبت به آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بتوانیم حرکت به سمت توسعه را با شتاب بیشتری ادامه دهیم.

عیدی بیرانوند اظهار کرد: با هدف بهبود وضعیت شناسایی معابر و دسترسی آسان شهروندان به معابر اصلی عملیات نصب تابلوهای نامگذاری معابر شهری توسط عوامل سازمان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: عدم نامگذاری برخی از معابر به‌واسطه گسترش و توسعه سطح شهر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای شهروندان شده است.

شهردار بروجرد از نصب تابلوهای نامگذاری معابر شهری خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰۰ تابلو دیوارکوب و پرچمی در سطح شهر نصب شده است.

عیدی بیرانوند خاطرنشان کرد: برخی از معابر شهری بخصوص در مناطق حاشیه‌نشین شهر فاقد نام بوده که اخیراً توسط سازمان شناسایی و برخی دیگر از معابر سطح شهر دارای نام است ولی فاقد تابلو بوده که سازمان در حال تهیه و نصب تابلوهای این مناطق است.

وی اضافه کرد: برخی از تابلوهای معابر شهر هم فرسوده شده است که عملیات جایگزین نمودن تابلوهای جدید در این معابر هم در دستور کار واحد زیباسازی قرار دارد.

شهردار بروجرد بیان کرد: حفظ و نگهداری از انبوه درختان شهری یکی از اولویت‌های مهم سازمان پارک‌ها برای مناسب‌سازی چهره شهر است.

عیدی بیرانوند ادامه داد: یکی از اهداف اجرای هرس درختان، برقراری توازن بین اندام‌های هوایی و زیرزمینی، زیباسازی منظر شهری و ایجاد دید کافی در تقاطع‌های اصلی و فرعی است.

وی با بیان اینکه این اقدام به‌طور هماهنگ و در تمامی نقاط شهر به‌طور علمی و کارشناسی شده انجام می‌شود، افزود: عملیات هرس درختان در راستای بازپیرایی و فرم دهی شاخه‌های درختان انجام می‌گیرد که برای زیبایی منظر شهری و گسترش و رشد بهتر تاج درختان اهمیت فراوانی دارد.

شهردار بروجرد عنوان کرد: طی عملیات هرس درختان سطح شهر شاخه‌های اضافه حذف و ساماندهی شده و همچنین اصلاحات فنی مورد نیاز برای درختان صورت می‌گیرد.

عیدی بیرانوند اظهار کرد: هرس هر درخت در فضای سبز شهری به نوع گیاه، سن آن، موقعیت و مکان استقرار درخت بستگی دارد و سلامت، فرم اولیه و شدت میزان هرس در سال‌های قبل از مواردی است که در هرس درختان در نظر گرفته می‌شود.

وی دیگر هدف از این اقدامات را قطع شاخه‌های خشک، آراستگی و تقویت درختان و همچنین حفظ فضاهای سبز از هرگونه آسیب، آفت و زیباسازی منظر شهری دانسته و از همکاری شهروندان عزیز در این رابطه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

نظر شما